Kolfapparaat

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door melody, 2 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Ik heb een borstvoedingscursus gedaan en daar werd verteld dat de Medela handiger is omdat deze universeel is (alle flesjes passen erop). Op de kolven van Avent passen alleen Avent flesjes en die zijn wel een stuk duurder dan een flesje van Hema of Kruidvat.
    Ik ga dus voor een Medela.

Dit even als tip terzijde!

2. Ayvida

Ayvida Actief lid

28 nov 2006
    321
    0
    0
    Hoorn
    Dat is inderdaad een goede tip, dat wist ik niet! Die flesjes van Avent zijn inderdaad vrij prijzig. Wel moet ik erbij zeggen dat alle maten flessen van Avent erop passen. Je hebt flesjes van 125 ml en flessen van 330 ml, en die passen beiden op de kolf.

3. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    Ik begreep van een familielid dat de medela met meerdere flessenmerken te gebruiken is. En de Avent alleen met Avent...:(:

Ik neem haar Medela over :D

4. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    Pfff zie ik bij plaatsen natuurlijk pas dat er 2 pagina's waren :oops: :rolleyes:

5. miloux

miloux Bekend lid

27 jul 2006
    760
    0
    0
    bij de avent kolf zitten flesjes, en daarna als je het gaat gebruiken kun je toch gewoon andere flessen gebruiken.

probleem opgelost, en persoonlijk vind ik de avent veel makkelijker in gebruik

6. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    bij de borstvoedingscursus die ik gevolgd heb had je ook zo'n soort tupperware party maar dan met kolven. Toen heb ik een aantal geprobeerd en ik vond de Avent handkolf het handigst in de hand. Heb nogal kleine handen En de Medela vond ik moeilijker gaan. Dus ik denk dat ik voor de Avent ga. Je kunt het altijd in goedkopere flessen overgieten denk ik zo.

7. Sterrekind

Sterrekind Bekend lid

15 aug 2006
    738
    0
    0
    Zelf heb ik de Avent gebruikt en ga hem waarschijnlijk weer gebruiken.
    Een prima handkolf.
    Ook ik vroor de melk in ijsblokzakjes in.
    Hou wel rekening met ontdooien dat is het beste in de koelkast dus zeg maar een dag van te voren uithalen.
    En verwarmen in een flessenwarmer met een thermometer er in, de melk mag absoluut niet te warm worden!
    Ik gebruikte een wijnthermometer, ideaal.

8. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    je hoeft toch niet speciaal de avent flesjes te gebruiken, je kan de melk toch overdoen in een ander flesje?

9. Ayvida

Ayvida Actief lid

28 nov 2006
    321
    0
    0
    Hoorn
    Ja, dat is zo. Je hebt maar één flesje nodig om onder de kolf te schroeven. Maar je hoeft daar niet persé de melk in te geven natuurlijk.

10. Gerda1977

Gerda1977 Actief lid

5 dec 2006
    125
    0
    0
    Groningen
    Goed dat ik dat weet, ik heb zelf namelijk ook kleine handen.
    Trouwens ik ga de kolf pas kopen als ik bevallen ben.
    Stel je voor dat het om één of andere reden niet lukt met de borstvoeding.
    Dan heb je hem voor niets gekocht.
    En ik kan er eerst ééntje huren van de kraamzorg, een electrische dat was beter om de borstvoeding op te starten zeggen ze.
    Jammer genoeg is dat wel ééntje van Medela, dus die losse onderdelen die je er dan bij moet kopen kan ik dan wel wegdoen.
    Of ik moet er wel één kopen van Medela, maar ik heb ook al flesjes van Advent.
    En dat zal wel weer niet passen. (weet iemand dit?)

11. Ayvida

Ayvida Actief lid

28 nov 2006
    321
    0
    0
    Hoorn
    @ Gerda: Nee, die passen niet. De Medela flesjes hebben een hele andere maat.

Over dat huren: Ik wilde bij mijn oudste ook een kolf huren. Bij de thuiszorg raadden ze dat toen af, omdat bij ons die huurkolf voor een minimum aantal weken á een paar euro per week gehuurd moest worden. En ik zou dan net zo duur uit zijn dan wanneer ik zelf een kolf kocht.

Maar je ziet dat elke thuiszorginstantie daar weer andere dingen in hanteert. Bij ons zeggen ze dat je pas mag beginnen met kolven als je kind een week of vier is. De bv opstarten doe je met je kind aan de borst, zodat de behoeftes goed op elkaar afgestemd worden. (Dat zegt de thuiszorg dus)

12. Gerda1977

Gerda1977 Actief lid

5 dec 2006
    125
    0
    0
    Groningen
    Dank je voor het antwoord.
    Nou ja een kolf is zo gekocht indien nodig.

13. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik koop de kolf ook pas als ik bevallen ben, wie weet heeft de kraamhulp nog tips. en stel dat het nu niks word met borstvoeding? zo`n apparaat is immers zo gekocht

Deel Deze Pagina