Ik heb dus buikpijn... voel me niet lekker, net of ik griep heb... Mijn buik voelt opgeblazen en een beetje pijnlijk. Is dit normaal, maak ik me te veel zorgen? ik ben nog zo kort zwanger dat niemand natuurlijk kan zien of alles goed gaat, en dat vind ik heel moeilijk. ik wil zo graag een beetje bevesiging dat het allemaal in orde is met het kindje...
Hoi Thura, Dat had ik in het begin ook hoor. Kreeg veel menstruatiekrampen en maakte me ook zorgen maar dat hoeft dus helemaal niet omdat het normaal is volgens de verloskundige. Er gebeurt nu zoveel in je buik. Je hebt verschillende hormonen in je lichaam, je baarmoeder begint te groeien en de banden waar je baarmoeder zogezegd aan hangt beginnen te trekken. Door het getrek van je banden kan je buikpijn krijgen. Als het vandaag niet over zou ik toch wel voor de zekerheid even de verloskundige bellen maar denk niet dat je je al teveel zorgen moet maken. Groetjes melis
Dankjewel! het voelt inderdaad een beetje alsof ik ongesteld moet worden, maad als dat zo hoort, nou ja, dan hoort dat zo. Ik ga nu denk ik maar even iets anders doen, buiten lopen of zo, een beetje afleiding. Toch zal ik blij zijn als ik de eerste echo heb gehad en ik kan zien dat alles goed is met het kindje. Alleen, dat duurt nog zo lang. Ik lees hier allerlei verhalen over mensen die met 8 weken al een hartje hebben horen kloppen en echo's hebben gehad, maar mijn verloskundige gaat pas in week 12 aan het echoen...
Ik had in het begin ook heel veel pijnsteken in mijn buik..ene kee soort ongiekrampen en de andere keer was het een andere soort pijn in mijn buik. Elke keer als ik naar de wc ging.. dan keek ik niet of ik bloedverlies had. Echt heel erg was ik en ik was continu bang dat er wat aan de hand was. Allemaal voor niets geweest. Ik voel die pijnsteken niet meer en met ons babietje gaat het goed.. Kortom, maak je geen zorgen lieverd!
hai meiden ik heb dus ook afentoe van die pijnsteken rechts onder in mijn buik,en ook in ben heel pril zwanger...dus dit hoort er gewoon bij. ik ben al eens eerder zwanger geweest,maar kan me dat niet herinneren,want dat is 13 jaar geleden.
ik heb ook een ongigevoel in de buik hoor! hoort erbij maar het maakt me ook wel een beetje bang omdat ik al een mk heb gehad. Normaal deed mijn vk ook pas een echo bij 11/12 weken maar omdat ik een mk heb gehad mag ik deze keer al met 8 weken....gelukkig maar!
Hier precies zo. Ik ging ook elke keer kijken op de wc of ik toch niet ongesteld was... maar ben gewoon zwanger. Maak je niet te druk want dat is niet goed voor de baby. Ze zeggen dat de 1e 3 maanden het belangrijkst zijn.
Ik had zelfs bloedingen maar alles is goed gegaan. Deze berichten kunnen je natuurlijk gerust stellen, maar wij weten idd niet hoe het met jouw vruchtje gaat. Mijn stelregel is steeds geweest: als ik het zelf niet meer vertrouw, bel ik de VK. Succes met je zwangerschap en geniet ervan!
Ik heb ook veel buikpijn gehad. Nog steeds af en toe. Vanmorgen goede echo gehad. Ik heb me ook erg ongerust gemaakt over die buikpijn, was bij mij tot nu toe niet nodig dus. Gewoon contact opnemen met de huisarts of vk als je het niet vertrouwd. beter een keer te veel dan te weinig toch
Hoi Thura Ik ben ook net als jij onzeker over mijn zwangerschap. Wij zijn even ver 5 wkn(23 juli uitgerekend) Ik moet nog een afspraak maken met de verloskundige. Spannend hè?
he dames, hier nog zo'n onzekere miep. Heb de hele nacht wakker gelegen.. pfff, dacht steeds dat ik het kindje ging verliezen.. Komt ook een beetje van alle reacties.. we hebben het de naaste fam. verteld. broer en zussen + ouders.. en we krijgen hele nare reacties vind ik zelf.. Ik feliciteer je nog niet, pas met 3 maanden etc.. Er kan nog zoveel mis gaan.. blablabla.. Denk je dat ze het leuk gaan vinden en dan doen ze zo.. Heb de hele nacht dus buikpijn gehad, lijkt veel op ongi pijn en nu ben ik ongerust.. heb het nog nooit gehad.. Ben zo bang dat ze gelijk krijgen.. dat het niet blijft zitten.. pfff
Had ik ook in het begin. Erg onzeker over hoe en wat je voelt en elk krampje en pijntje is gewoon eng. Neem wat extra rust en maak je niet al te druk. Stress is ook niet goed voor je kindje.
Hoi Jeldoe! Gefeliciteerd met je zwangerschap! Het is misschien wel vroeg maar ik kan ook niet wachten om het te vertellen aan mijn familie. Ga ik komend weekend ook doen. Ik kan dat niet volhouden tot 3 maanden hoor! Maar wat vervelend van die reacties..dan ben je al onzeker en dan dat erbij. Tja, ik ben ook nog zo onzeker als wat. Heb vandaag afspraak gemaakt met VK voor 4 dec. Spannend! Ik hoop dat ze wat kunnen zien. Heb jij al een afspraak staan?
Ik wilde even zeggen dat ik ook buikkramp heb vooral s avonds als ik voor de tv zit word het erger. soms een paar dagen nergens last van. Ook een heel raar gevoel sinds een paar dagen in me onderbuik Het lijkt wel of mijn baarmoedermond open en dicht gaat de hele tijd Heel vreemd maak me ook erg zorgen Morgen mag ik een nieuwe echo laten maken!
Ik wilde even zeggen dat ik ook buikkramp heb vooral s avonds als ik voor de tv zit word het erger. soms een paar dagen nergens last van. Ook een heel raar gevoel sinds een paar dagen in me onderbuik Het lijkt wel of mijn baarmoedermond open en dicht gaat de hele tijd Heel vreemd maak me ook erg zorgen Morgen mag ik een nieuwe echo laten maken!
hoi meiden, nou, ik geloof dat ik twee soorten buikpijn door elkaar heb... eentje is duidelijk van de zwangerschap, en daar raak ik inmiddels wel een beetje aan gewend. Maar ik heb ook gewoon een soort van buikgriep. Je bent geloof ik ook vatbaarder voor virussen als je zwanger bent. ik moet het maar gewoon uitzieken, het valt allemaal wel mee. Ik ben iig wat minder gestressed dan de vorige week...