Hoi, Onze kleine meid is vandaag precies 3 weken. Ik geef borstvoeding, maar dat loopt nog niet zo super. Maar misschien wil ik het allemaal wel te snel mooi voor elkaar hebben. 's Nachts doet ze het super. Na de voeding van rond 21u/22u slaapt ze door tot een uur of 2 's nachts, daarna komt ze rond 6u en 9u. Na 9u wil ze vaker drinken, ze slaapt dan soms maar een uur of anderhalf, om vervolgens weer klaarwakker te zijn. Dat gaat dan een paar keer achter elkaar. 's Middags slaapt ze meestal ook een paar uur, en dan moet ik haar soms wakker maken na 3.5/4 uur. ;s Avonds tussen 17u en 21u heeft ze ook van die korte slaapjes en wil ze om de haverklap drinken. Na 21u valt ze dan als een blok in slaap... De wijkverpleegkundige heeft geadviseerd om wat extra kunstvoeding erbij te geven (60cc, nadat ze 1 borst heeft leeggedronken) om haar wat eerder tevreden te krijgen en langer zal slapen. (afgelopen week was ze ook iets te weinig gegroeid). Maar van die kunstvoeding spuugt ze ook wel meer, net alsof haar maagje dat extraatje niet aankan. Lang verhaal, maar ben benieuwd wat jullie ervan vinden/advies is. Groetjes
Hoi, Wil je mij al haar gewichten laten weten, zodat ik kan beoordelen of ze goed groeit? Kunstvoeding bijgeven ben ik geen fan van. Ben je ook aan het kolven? Bijvoeden = kolven is mijn ijzeren stelregel. Het drinkgedrag van jouw kindje klinkt mij op zich heel normaal in de oren. Ik hoor graag de gewichten van je, dan kan ik daarna even verder kijken. Misschien is het een goed idee dat er een LK komt kijken bij jou om een echt goed advies te kunnen geven.
Haar geboortegewicht was 3445 gr, na 10 dagen zat ze weer op 3440 gr. Op de 17e dag woog ze 3520 gr en op dag 19 3590 gr. Tussen de 10e en 17e dag is ze dus maar 80 gr gegroeid maar tussen de 17 en 19e dag 70 gr.... Ik heb wel een aantal keren gekolfd na de voedingen om de borst goed leeg te kolven. Maar niet tussendoor de voedingen.
Hoi, Het gaat NIET goed met de borstvoeding. Een gezonde zuigeling moet 150-250 gram per week groeien. Jouw dochter groeit nog niet de helft van de ondergrens. Bijvoeden is nu wel noodzakelijk. Kolven is ook noodzakelijk! En het lijkt me wezenlijk dat er een lactatiekundige komt kijken om te beoordelen wat je dochter doet aan de borst en met jou een goed beleid af te spreken. De bijvoeding moet gericht zijn op het groeien van je dochter en het behouden van de borstvoeding. Zoek Lactatiekundige IBCLC | Particulieren | NVL Borstvoeding – zeker over borstvoeding Sterkte en jou me op de hoogte als je wilt.