Ik heb dit ook aan de lactatiekundige gevraagd maar wil ook graag de meningen van andere moeders. Dit is de curve van mijn jongste zoontje. Hij is best tevreden maar wil wel vaak drinken. Ik twijfel of dat is omdat hij last van verborgen reflux heeft of omdat hij niet genoeg binnen krijgt.. Hij verslikt zich soms wel een uur na de voeding nog en krijgt dan helemaal rode oogjes, even later begint hij te jengelen of te huilen. En dan wil hij snel weer drinken. Ik dacht dat hij misschien last van zijn maagzuur had maar de grafiek geeft ook aan dat hij niet zo super groeit. Wat vinden jullie hiervan?
Hij buigt wel af. Als hij nu de middelste lijn blijft volgen, is er niet zoveel aan de hand. Maar hij moet eigenlijk niet meer af gaan buigen. 'Slecht' groeien kan ook door reflux komen. Hoe zijn z'n poep/plasluiers? (al vind ik dat ook wat lastig, mijn dametje plast niet heel veel en groeit als kool) Wat is vaak drinken? Hier drinkt ze om de 2 á 3 uur en alleen 's avonds van 7-1 een lange ruk.
Hij poept geregeld maar niet regelmatig, de ene dag vier keer en de andere dag niet. Zijn ochtenluier is altijd helemaal vol met plas maar over de dag heen plast hij wel, maar niet zo dat het zeiknatte pampers zijn. Hij draagt nu maat 3, ik heb ook het idee dat daar meer in kan voordat het echt een zware pamper wordt? Hij drinkt vaak om de 2, 2,5 uur en 's avonds na zijn voeding van ongeveer 18:30 slaapt hij tot twaalf uur. Dan tot twee uur en dan ben ik zo moe dat hij bij me in bed blijft liggen tot een uur of vier, vijf en hij clustert dan een beetje. Daarna drinkt hij 's ochtends weer tussen 7 en 8.
Zo gaat het hier ook ongeveer. Overdag is een plasluier pas flink vol na 6 uur. Hier draagt ze maat 3 en 4. Alleen na de nacht is die flink vol maar dan heeft ze 'm ook 12u om. Hier ook vaak vanaf de 2e helft van de nacht wat clusteren.
Hier een meisje wat met haar geboorte 3962 woog...en met de vier maanden 6220 gran...eerst zat ze op de +2 lijn en inmiddels met haar gewicht op de gemiddelde lijn...wel groeit ze in de lengte... ze drinkt redelijk tot goed en heeft verder qua plas en poepluiers hetzelfde als wat jij beschrijft. Bij het cb gaven ze hier aan dat bv kids vaak de eerste drie maanden stijl stijgen met gewicht en dat het dan rond de vier maanden wat stabiliseert... verder als je kindje op de gemiddelde lijn zit zou ik me persoonlijk (wat ik dus zelf ook niet doe) niet zo drukken maken.. Is je kindje verder tevreden en blij?? Er anders een x extra wegen bij cb om je gerust te stellen??
Ik kan je curve niet meer zien, maar onze jongste is ook niet zo'n goede groeier. Eerst zeggen ze altijd dat het prima is zolang ze hun eigen lijntje maar volgen. Doen ze dit niet (zoals onze meid), dan is het opeens "het is prima, zolang ze maar niet afvallen"... En uiteraard voldoende plassen en genoeg alert zijn. Wij hebben ons maar berust in het feit dat we een klein meisje hebben. Terwijl onze oudste altijd keurig heeft gegroeid op de +1 lijn... Wel even wennen dus.... Dit is de curve van de jongste: Bekijk bijlage 287120 CB maakt zich geen zorgen... Gek genoeg hebben we helemaal geen beweeglijk kindje (vaak wordt gezegd: "ze groeien nu minder hard, omdat ze ook veel zijn gaan bewegen, dat gaat bij ons niet op). Ze is nu 8 maanden en zit/kruipt/tijgert/staat nog niet. En ook de bijvoeding die ze toch goed eet, lijkt weinig toe te voegen. Wel was ze een slechte drinker. We zijn met 3 maanden overgestapt van borstvoeding op flesvoeding, maar ook in de bv tijd ging haar curve al naar beneden...