kolfen

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by meike, Nov 10, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. meike

meike Lid

Jan 25, 2007
    32
    0
    0
    Beste lactatiekundigen,

Omdat live voeden niet lukt, kolf ik nu fulltime ongeveer een uur na elke voeding. Ik merk dat het me nu, na 6 weken, steeds meer moeite kost. Ik heb het zo druk met mijn dochtertje en ik heb ook nog een peuter van 3 dat ik af en toe vergeet te kolven het wordt iig steeds onregelmatiger. Ik ben erg bang dat hierdoor mijn productie terug loopt en ik wil nog graag een tijd bv geven.

Ik geef mijn dochtertje nu 7 voedingen per dag van 110 cc per keer. Mijn vraag is nu of het mogelijk is om bv 4 keer per dag veel te kolfen (bv na een nacht krijg ik er met gemak 250cc uit) en deze hoeveelheid te verdelen over de dag. Of is de kans dan erg groot dat mijn productie snel zal terug lopen?

Een andere vraagje...'s nachts drinkt ze meestal maar zo'n 40 cc. Ik baal dan eigenlijk een beetje dat ik daarvoor 'al die moeite' moet doen :) . Is dit een voorbode dat de nachtvoeding er snel af zal zijn, of kan je hier niks uit opmaken?

alvast bedankt!

groetjes, Meike

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

Mar 3, 2010
    860
    0
    0
    Hoi Meike,

De nachtvoeding heeft ze blijkbaar niet meer echt nodig. Het zou kunnen dat ze die binnenkort niet meer hoeft.

Als je het aantal kolf-sessies op een dag terugbrengt zou het inderdaad kunnen dat je productie terugloopt. Maar het hoeft niet. Je zou het gewoon kunnen proberen een tijdje. Mocht je productie teruglopen dan kun je het altijd weer op peil brengen met een paar regeldagen.

succes
    Linda

Share This Page