Beste lactatiedeskundige, ruim 3 weken geleden ben ik bevallen van mijn tweede kindje en geef ook deze weer bv. Vanaf het eerste moment drinkt ze prima maar ze komt vooral 's nachts niet uit zichzelf. Momenteel zit ik op 6 voedingen per dag en laat er maximaal 4 uur tussen. Maar 's nachts wordt ik vaak na 6 uur wakker en ligt ze nog heerlijk te slapen en geeft niet echt signalen van honger af. Bij mijn zoon liet ik er de eerste weken ook 's nacht max 6 uur tussen. Mijn vraag is dus moet ze bij ruim 3 weken nog minimaal 6 voedingen krijgen of kan ze ook met 5 voedingen de dag doorkomen. Ik wil het natuurlijk niet ten koste van mijn productie laten gaan. Ze drinkt per keer 2 borsten. Alvast bedankt voor jullie advies. Groetjes Fam
Als je baby voldoende groeit en voldoende natte luiers heeft mag ze eigenlijk zelf bepalen hoeveel voedingen hij neemt. Dat moet je graadmeter zijn. Het maximale aantal van 6 uren 's nachts blijft nog wel even van kracht. Dit in verband met een mogelijke bloedsuikerdaling. Vaak zien we dat baby's er 's morgens lange tijd tussen laten en in de avond-uurtjes wat vaker willen drinken. Linda
Bedankt voor je snelle reactie. Ze heeft in het begin flink wat gewicht verloren en was pas na ruim 2 weken weer op haar geboortegewicht. Ze groeit nu goed dus ga nu op verzoek voeden en zal er 's nachts max 6 uur tussenlaten. Ze plast meer dan voldoende. Vannacht kwam ze netjes uit zichzelf na 6 uur. Is weer even wennen met de bv