Kolfleed, na vakantie toch kv gaan bijgeven?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Elmo, 5 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elmo

Elmo Niet meer actief

He Snoebie (zo noem ik je hier haha),
    Stijn is dus 2 wk ouder en ik geef gemiddeld 5 voedingen (geen nachtvoeding). Heel soms komt hij vroeg in de ochtend (vanmorgen heb ik hem om 8.30 uur uit bed gehaald, hij had nog geen kik gegeven.

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Je zou op het voedselsintroductieschema op bv.com kunnen kijken.
    Kleintjes introduceert bij 7 maanden volle yoghurt en bij 8/9 maanden volle melk, aangelengd, indien kind allergie-vrij. Dat je pas koemelk met een jaar zou mogen introduceren, komt echt vanuit de cb's.

Maar als je al productiedips hebt, zou ik helemaal geen ander drinken dan moedermelk aanbieden! Op het kdv dan maar fruit en een slokje water als de gekolfde melk op is/te weinig is.

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Het idee dat mijn sprinkhaantje honger moet lijden....

4. zogelukkig

Wie heeft het over honger lijden dan? Gewoon iets anders aanbieden dan kunstvoeding is heel iets anders.

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ja, als hij echt goed andere dingen eet is dat inderdaad wel een optie. Ik ga het boek van Stefan eens goed doorlezen en neem nu eerst gewoon de tijd om hem te laten wennen aan de bijvoeding.
    Ik was wat op het verkeerde been door het idee te hebben dat hij nog veel bv nodig zou hebben tegen die tijd en dat bijvoeding eerst vooral bijvoeding zou moeten zijn.
    Ik heb dit blijkbaar verkeerd ingeschat (ben nog altijd blij met dit forum :D)

6. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Niet teveel stressen hoor Elmo. :) Je kunt een aantal bv-momenten heel goed vervangen door gewoon voedsel. Of het nu volle yoghurt of een fruit of groentenhapje is, of zelfs een lekkere boterham. Waar je waarschijnlijk een beetje mee in de war bent is dat ook weer zo is dat als je kindje echt geen vast voedsel wil dit bij bv ook geen ramp is omdat je dan gewoon extra bv geeft (als je het tenminste live kunt voeden of het kolven goed gaat). Het kan en mag dus allemaal; de borstvoeding past zich aan aan de behoeften van jezelf en je kindje.

7. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Ik werk in de psychiatrie
    Haarlem
    Wow zeg!!
    Goed!!
    Ik ben net overgegaan op 5 voedingen inclusief 1 keer nachtvoeding. Heb wel veel zin dat die eraf gaat;) Maar ja zij mag t zeggen.:)
    Kwam Stijn gewoon niet s nachts of heb je t m "afgeleerd" .
    Haha snoebie mag hoor! Vind ik wel lief van je.:)

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Vanmorgen was het 5.15 uur. Veel vroeger komt hij eigenlijk al tijden niet meer.
    Hij groeit alleen zo matig steeds, denk dat ik me daarom wat "zorgen" maak.
    Mijn oudste groeide zo hard, daar heb ik nooit rekening mee hoeven houden. Nu is het elke keer spannend als ik naar het CB moet (ze houdt me heeeel scherp in de gaten).

9. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    vul je zijn curve ook even in op bv.com? Misschien is het gewoon een afgetraind ventje!

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ja, die vul ik al steeds in. Hij zit tussen de lijnen maar wel onder het midden. Lijkt prima...maar hij groeit gewoon elke keer net.
    Dat voelt heel krapjes.

11. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    snap ik hoor, moest je mij horen toen hij een keer niet gegroeid was (ventje weegt 10 kilo, niets te klagen) toen maakte ik me ook super zorgen. Eigenlijk is zo'n weegschaal ook kul.

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ja, dat is eigenlijk ook zo (in een aantal gevallen) maarja, hij gaat er op en ik ben de sjaak steeds.
    Hij is zo vrolijk, tevreden, ondernemend...maargoed, net geen 7 kilo en krap 66 cm.

13. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Hij is prima dus, vrolijk, tevreden, ondernemend, en niet te groot.
    Straks gaat hij eten en blijf jij voeden, dan komt ie wat aan. Dan gaat hij staan en kruipen en groeit ie weer wat minder hard, hoort er allemaal bij, en laat het CB maar lullen.

14. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    hey lieffie, maar mama is ook niet groot he? Dus dan geen hele lange vent verwachten.

Het is en blijft vervelend.. i know.. heb dat met dean ook zo gehad.

Je kolfdrama.. ik weet het ook niet meer goed, we hebben er al vaker over gehad.. rot, je doet zo je best!

Als ik zie wat Julian na 4 weken bijvoeding al eet, dan komt dat met sprinkhaantje ook helemaal goed!

Kus

15. Elmo

Elmo Niet meer actief

Tnx Natas!!

Ruben was ook zo'n bulletje, het verschil is dan zo groot he.
    Dat kolfgedoe maakt het nog het meest lastig denk ik (als ik nou eens gewoon zoveel had als bijv. jij!).
    Maargoed, over kolven gesproken.... ik ga nog maar eens aan het apparaat.

16. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ja Broer was gewoon een beer.. dan is ook een lastige vergelijking. (vind het ook spannend hoor dat die van mijn zusje 2 kilo zwaarder is maar wel zelfde gewicht geboren en net zo oud..heb wel eens gedacht, wat doe ik verkeerd dan?)

Ik vind dat je het goed doet en vervolgens moet je gewoon doen wat jouw gevoel je ingeeft!!

17. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    M was ook aan de kleine en vooral lichte kant (nog steeds). Gaf veel stress mbt BV, maar daar lag het niet aan: zo is gewoon haar bouw. Met 8 maanden at ze echt al goed: brood ging erin als koek (nog steeds), groenten ook, fruit niet (nog steeds lastig). Vanaf dat moment ook minder BV overdag: 3x. Avond en nacht reken ik niet mee want dat was drama :D. Hier heb ik het gered met blijven kolven tot 12 maanden (vanaf 9 maanden 1x). En vanaf 9 maanden idd bv aanlengen met volle koemelk.

18. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Ik werk in de psychiatrie
    Haarlem
    Heb je al gedacht over de neusspray om de tsr sterker te maken?
    Ik ga m vandaag halen bij apotheek (dokter heeft t voorgeschreven op mijn verzoek).
    ben benieuwd, ben er niet zo voor maar wil toch eens kijken wat t doet.

19. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ja, eerst dacht ik dat het wel goed hielp (niet voor een snelle tsr want die heb ik wel) maar om ze beter leeg te kolven maar nu doet het eigenlijk niks meer.

Zonder spray krijg ik na een korte pauze tenminste nog een tsr, met spray niet.

20. zogelukkig

En Domperidom of is dat al geopperd?
    Ik kan ook niet goed kolven en heb dan zonder spray helemaal geen tsr. Met spray wel, maar ik kolf niet veel, terwijl mijn ventje echt heel goed en lang kan klokken! Ik weet zeker dat hij er meer uithaalt dan dat apparaat!

't Is wel balen he!
    Maar je zal zien dat als hij straks meer gaat eten wel bijkomt hoor!;)

Deel Deze Pagina