Ehm ik ben een beetje aan het klooien met voeden. En ik weet niet goed wat ik wil De nachtvoedingen heb ik vorige week geskipt en overdag kolf ik, het leek me zo verwarrend overdag wel de borst. Bovendien had ze weinig interesse voor de borst overdag alleen voor het slaapje. En ik wil juist haar wakker in bed hebben. dat gaat goed nu dus dat 'probleem' is over. Ik had gedacht dit nog een maand vol te houden en dan te stoppen met BV. Maar aangezien ze geen koe-/ en sojamelk verdraagt zal ze wel aan de dieetvoeding moeten. Het ene moment denk ik: so what lang genoeg gevoed, het volgende moment wil ik weer doorgaan.. Oke, mijn eigenlijke vraag. Voor bedtijd wil ik graag de fles erin houden, daarvan drinkt ze lekker veel. Een kleine 200cc. Misschien kan ik de ochtendvoeding dan weer life doen omdat ze dan erg honger heeft en ik eerst zou moeten kolven. Maar zou dat genoeg zijn? Hoe strikt is 500cc? 400 kan ook wel? Ik bedoel, mn oudste ging toen over op koemelk en dan meet je toch ook geen 500cc af?? Bedankt.
Ik zou voor nu 400cc als minimum aanhouden en vanaf 1 jaar 300cc. Ze blijft hoe dan ook wel zuivel nodig hebben en het kan misschien nog wel een (paar) jaar duren voor ze er overheen groeit.
Natuurlijk kun je sochtends weer gewoon live gaan voeden, is toch veel fijner als het kolven, of heb je nog steeds last van je tepels doordat t aanhappen niet goed lukt? Ik zou het zeker gewoon weer proberen hoor! Rond het jaar moeten ze ongeveer nog op 300 cc zuivel per dag zitten, dus ik zou ook pas vanaf dat tijdstip 2 x voeden. Misschien kun je haar tussen de middag bij het brood gewoon nog bv of kv geven? Wat je ook kan proberen is of ze rijstemelk lust. Dat krijgt Quinten nu ook tussen de middag. Eerst lustte hij het niet echt, maar met wat gepureerd fruit erdoor vond hij het wel lekker en nu drinkt hij het ook gewoon puur. Hoe ziet haar schema er nu zo'n beetje uit?
Bedankt! Het blijft gevoelig ja, ook met kolven. Vanochtend live gevoed op bed maar ze dronk niet heel veel, terwijl ze de afgelopen dagen het flesje (ook op ons bed) naar binnen slurpte! Snap het ook niet meer. Ik geef inderdaad weleens een flesje smiddags als ik merk dat ze wil. Dan is het dus 3x. Schema nu: 8.00u BV daarna brood 10.00u thee met koekje 12.00u BV of amandelmelk met brood 15.30 diksap en een koekje 17.30 avondeten met fruit toe 19.30u BV Eind van de middag wil ze vaak weer BV of heeft ze honger ofzo. Maar vlak voor het eten is niet handig?! Amandelmelk lust ze ook wel maar dar vervangt toch geen zuivel? Lastig dit. Toch pepti oid als ze langer last blijft houden?
Mag ik vragen waarom je het fruit als toetje geeft? Zijn twee behoorlijk vullende dingen! Misschien kun je smiddags ipv het koekje fruit geven, dan is waarschijnlijk ook het probleempje van de honger smiddags verdwenen. Dit is Quinten z'n schema nu ( bijna 14 maanden ) 7.30 bv en 1 boterham 10.30 fruit en sap/thee 12.00 2 boterhammen en rijstemelk 15.30 fruit/koekje en sap/thee 18.00 groente 19.30 fles pepti Of amandelmelk zuivel vervangt dat weet ik niet, de rijstemelk met extra calcium vervangt het wel.
Onze dame heeft dit schema: 8.00 als ontbijt drinkt ze lang. Ik schat 200 ml borstvoeding 10.00 bijna een heel stuk fruit met water 12.30 brood en bv (ik denk 100 ml) 16.00 snack met thee 18.00 avondeten en toetje 19.30 bv als extra toetje. Ze drinkt dan ook lang en veel. Ik denk misschien wel 200 ml ook.
dank dames! Maar rijstemelk is ook geen zuivel toch? En het fruit eten wij zelf na dus dat wil zij dan ook. En ze eet niet veel s avonds dus ben blij met dat ze dat wel goed eet! Alleen heeft ze zon dorst de hele dag is dat normaal? Gisteravond 180amandelmelk, uur later 160 BV en in de nacht ook nog s. Komt wel op ruim een liter vocht per dag!
Amandelmelk en rijstemelk zijn idd geen volwaardige melkvervangers. Als je straks wil stoppen met de bv, zou ik toch kv gaan geven. Nu kun je het nog even mengen met gekolfde melk voor de smaak gewenning. Voor het zelfde geld kan ze misschien pas over 1-3 jaar tegen koemelk en/of soja. Als je rijstemelk of amandelmelk gebruikt voor wat aanvulling en zorgt dat ze flink vetten binnen krijgt (margarine/olijfolie/vette vis als ze dat lust), is het misschien niet zo'n probleem. Qua eten, in de middag is het ook wel weinig. Ik zou er fruit bij geven en fruit na het avondeten is natuurlijk prima. Hier krijgen ze ook bijna altijd 2x daags fruit. Mijn oudste dronk ook veel. Ook s nachts en toen ze stopte met de bv, heeft ze nog lange tijd veel water gedronken s nachts. Dus het was hier ook echt gewoon dorst. Maar ik zou het niet alle zuivel laten vervangen.
Dank je wel! Omdat Engeltje zij dat rijstemelk wel kan vroeg ik dat weer Dan zal ik de HA eens bellen of het vergoed kan worden. Heb niet zo'n zin in een provocatietest oid... Vanmiddag fruit gegeven ipv koek, ging inderdaad goed! Nog wel honger maar ff kunnen rekken, en... ze at voor het eerst een lekker prakje! Wilde maar meer en meer.. Tot voor kort hoefde ze alleen de groente, prima maar niet zo vullend! Dus dat is mooi.
Hier zei de Dietiste dat ik de rijstemelk met extra calcium gewoon kon gebruiken als vervanging, maar wel tot 1,5 jaar 1 fles kv of 1 x bv erbij. De pepti wordt hier volledig vergoed! De dietiste had ons aangemeld bij een online apotheek, kregen binnen 2 dagen 6 pakken geleverd en ik heb er nog nooit een rekening van gezien. Fijn dat t beter ging met het fruit zo smiddags erbij!
Als aanvulling kan het denk ik prima. Ik zou dan wel zorgen voor ca 200cc bv of kv ernaast. Moet je wel even testen of pepti voldoende is voor je kleine of dat er misschien nutramigen nodig is. Je kunt 's middags ook prima rijstwafel, cracker, soepstengel etc nog geven, krijgen ze hier ook vaak einde van de middag als ze trek hebben. Mijn jongste komt er nu zelf om vragen haha of trekt de la open: 'koek?' Fijn dat het avondeten goed ging!
Oke, dan weet ik wat jullie bedoelen. vanochtend heb ik 50cc koemelk gegeven.. Hoe snel zou je dat moeten merken? Eind van de middag was ze wat jengelig maar verder niks bijzonders!! Zou ik dan nu misschien wel de KV die verknipt is kunnen geven?? Dat zou super zijn...