Kolfopbrengst loopt terug

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door MB91, 15 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    Jeetje...
    Tja. Het hele idee dat elk kind makkelijk aan de borst gaat omdat dit nu eenmaal hun natuur is, dat klopt natuurlijk ook niet.
    Je hebt natuurtalenten en baby's die er iets minder van snappen.
    Vaak met redenen waar je wat aan kan doen.
    Maar ik kan me voorstellen dat je na alle hulp die je hebt gehad de kolf kiest. Echt jammer maar respect hoor, ik vond kolven echt pittig.
    Lekker doorgaan zo lang als het voor jou goed voelt, hopelijk lukt het om de boel nog wat op te krikken. Als het niet meer gaat, is kv een prima optie.
    En je geeft je kindje inderdaad een top start. Hoe mooi is dat!
     
    MB91 vindt dit leuk.
  2. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.121
    6.660
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het nu @MB91?
     
  3. MB91

    MB91 Fanatiek lid

    Helaas blijft m'n productie rond 80cc hangen, ondanks het om de 2 uur kolven. Ook (nog) geen menstruatie, hoopte dat het daarmee te maken had stiekem. :(

    We gaan nog even door op die 2 uur interval. Hopelijk zet het toch nog zoden aan de dijk :) lief dat je het vraagt!
     
    JupitR vindt dit leuk.
  4. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.380
    3.905
    113
    noord holland
    Hoeveel kolfde je ongeveer per keer met je andere tijden? Ik lees er namelijk nu uit dat je 'nog steeds' 80ml kolft per keer. Maar als je vaker kolft per 24 uur dan hiervoor, heb je in totaal toch wel meer? Of bedoelde je wat anders, excuus dan begrijp ik t verkeerd :oops:.
     
    MB91 en JupitR vinden dit leuk.
  5. MB91

    MB91 Fanatiek lid

    Klopt helemaal dat het nu wat meer is, sinds ik naar de 2 uur interval ben gegaan. Toch kom ik van 180cc af op een 3 uur interval, en zakte ik af naar rond de 50-80cc voordat ik nu dus weer elke 2 uur kolf. Dus ja, het is meer en daar ben ik blij om,...maar het is nog niet wat het geweest is. Ik had niet echt een buffertje meer voor als onze meid een x extra wilde drinken, en die ben ik nu wel langzaam weer wat op aan het bouwen. :)

    Lees nu m'n eigen post terug en snap de verwarring. Het is dus iets beter, maar nog niet spectaculair. Stel ik ga van 2 naar 3 uur, dan hoop ik dat het iets meer is per sessie *fingers crossed*
     
  6. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.380
    3.905
    113
    noord holland
    Ah, ja dat bedoelde ik, hopelijk wanneer je weer naar om de 3 uur teruggaat dat je dan meer per keer kan kolven. Ik hoop t voor je! Dan heeft t in ieder geval iets voor je opgeleverd. Balen hè, dat je productie soms ineens zo kan dalen.
     
    MB91 vindt dit leuk.
  7. MB91

    MB91 Fanatiek lid

    Ja onwijs balen van de teruglopende productie. Snap ook nog steeds niet wat ik fout heb gedaan dat dit gebeurd is, maar goed, gaat nu om de oplossing :) die 2 uur interval hou ik nog enkele dagen vol en dan hopelijk weer naar 3 uurtjes met meer opbrengst. Best pittig om snachts in m'n eentje te zitten kolven om de 2 uur, terwijl ons meissie al op een 4 uur interval zit met haar voeding :roflmao:
     
  8. MB91

    MB91 Fanatiek lid

    Super fijn wel alle reacties meiden, dankjulliewel! Ik zal jullie komende dagen op de hoogte houden of de productie weer toeneemt. :):)
     
    JupitR vindt dit leuk.
  9. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Kolf je ook langer als je van 2 naar 3 gaat? Ik kolfde elke 2-3 uur een kwartier. Nu laat ik er vaak langer tussen maar zorg dat ik dan 20-30 minuten kolf. De opbrengst komt dan in verhouding wel gelijk uit. En af en toe een dagje dat ik hem er weer elke 3 een kwartier erop zet.
     
  10. MB91

    MB91 Fanatiek lid

    Ik kolf wel veel langer als ik er langer tussen laat, anders zijn m'n borsten niet helemaal leeg en krijg ik hele pijnlijke plekken. Wat gek is, want er komt niet onwijs veel meer uit o_O ik masseer ze vaak ook nog even enkele minuten na, zodat alle plekken zacht en leeggekolft zijn.
     
    xxmoixx vindt dit leuk.
  11. MB91

    MB91 Fanatiek lid

    Meiden, jullie gaan het niet geloven...het lijkt wel alsof ik een 2e keer stuwing heb gehad vannacht :o: hele hele volle boobies! ik heb nu elke nacht sessie 140cc kunnen kolven Ipv 80cc :D:D:D geen idee of dit blijvend is, maar voor nu ben ik super blij! :)
     
    aicirtap, JupitR, spruitje80 en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Super!
     
    MB91 vindt dit leuk.
  13. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.380
    3.905
    113
    noord holland
    Wat super!!
     
    MB91 vindt dit leuk.
  14. MB91

    MB91 Fanatiek lid

    Lieve meiden die hebben gereageerd in dit topic, mijn kolfopbrengst is terug :) !!!

    Ik heb enkele dagen met interval van 2 uur gekolft, meer thee gedronken en koffie laten staan, iets meer ontspanning in m'n dagelijkse ritme gebracht en met als resultaat dat ik nu elke 4 uur 180-200cc produceer! Ik bouw dus weer een lekker voorraadje op wat mij onwijs helpt in de stress om mijn dochter voldoende te voeden :D (zij eet inmiddels 130cc 5x per dag)

    Ik ben jullie allemaal heel erg dankbaar dat jullie de moeite hebben genomen te reageren en van tips te voorzien. ❤️

    Overigens ben ik niet ongesteld geworden. Ergens wel lekker, andere kant wel jammer :p

    @Beheer deze topic mag dicht ;):thumup:
     
    Moto, JupitR en Zoe123 vinden dit leuk.
  15. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    36 weken is randprematuur. Dan kan aan de borst komen moeizamer gaan. Beste is om begeleiding van een IBCLC te zoeken. In ons geval werkte een combinatie van tepelhoedjes en nakolven het beste, waarna kind met 10 weken zelf de borst pakte zonder tepelhoedjes.

    Als je alles kolft heb je net als bij live voeden af en toe regeldagen nodig om je productie op gang te houden. Met kolven moet je daarvoor zelf het initiatief nemen. Ik lees dat je dat ook gedaan hebt. Goed gedaan!

    Mocht je live voeden nog een kans willen geven, zo tussen de 8 a 12 weken zijn kinderen bij wie het aanvankelijk niet lukte vaak gevoeliger voor een nieuwe poging. Kwestie van lekker veel huid op huid contact en rust nemen.
     
    MB91 vindt dit leuk.
  16. MB91

    MB91 Fanatiek lid

    Lief dat je reageert op mijn topic. Inmiddels ben ik langzaam aan het afbouwen. Ons meisje gaat over op kunstvoeding. We merkte dat ze het op 1 flesje per dag proberen ook super deed, en dat geeft mij een stuk meer rust. Elke week een flesje omzetten tot ze over is, is nu de planning.

    Nu was ik vaak aan het kolven omdat ik de productie op gang moest houden voor haar, maar nu ze meer wakker is, wordt dat steeds lastiger omdat ze niet altijd weggelegd wil worden. :)
     

Deel Deze Pagina