Hallo, Ik hoop dat iemand me wat meer tips kan geven. Mijn zoon is nu 5,5 week oud en heb al die tijd borstvoeding gegeven. In de kraamweek ging het allemaal goed met hulp van de kraamverzorgster. Probleem was echter wel dat ze mij teveel hielp met het aanleggen waardoor ik het zelf niet echt goed onder de knie heb gekregen. Eigenlijk is de voeding nog nooit helemaal pijnloos geweest. 1,5 week geleden begon het ineens nog meer pijn te doen, en ik dacht toen aan spruw. Naar de huisarts geweest en die heeft me wat meegegeven ervoor. Nu is de pijn na 1,5 week zelfs nog erger geworden, dus heb ik maar een lactatiekundige ingeschakeld. Die is vandaag langs geweest en zei dat ze geen spruw meer zag. M'n zoon wou niet heel goed drinken toen ze meekeek, maar met wat ze heeft gezien kon ze wel stellen dat de baby niet goed aanligt. Ik heb haar tips gevolgd, maar zie eigenlijk nu dat mijn zoon helemaal niet een mooie grote hap neemt...tenminste als ik dit vergelijk met plaatjes die ik kan vinden op de sites. Dus hoe kan ik zorgen dat hij echt zijn mond goed open doet? En welke houding kan ik het beste doen? De LK raadde biological nurturing aan maar vind dit toch wat lastig.
Wat mijn Lactatiekundige zei is met name echt even te wachten. Dus tot hij echt z'n mondje wijd open doet, tesamen met een codewoord (ik zeg gewoon hàààp). Ook ondersteun ik mijn tepel ter hoogte van zijn kin, zodat de tepel net iets meer gevormd wordt en deze goed achterin zijn mond komt. Maar als het nog niet lekker gaat, bel of mail haar nog eens. En wat betreft de voedingshouding: het is even zoeken hoe het voor jou relaxt zit. Ga vooral zelf relaxt zitten en neem daar de tijd voor. Ik heb soms de neiging als m'n zoontje huilt dan maar ff snel aan te leggen, maar het loont om de tijd te nemen goed te gaan zitten.