kolfprobleem

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door blinky, 18 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    hallo meiden,

ik heb een vraagje. ik geef al 16 maanden met succes borstvoeding, maar kan al zeker een half jaar niet meer kolven. krijg er echt niets meer uit. heeft iemand handige tips om dit weer op gang te brengen. als binnenkort de kleine gaat logeren moet ik natuurlijk wel wat gekolfd hebben. alvast bedankt

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Heel herkenbaar.
    Ik zou toch weer wat gaan oefenen, je borsten moeten er weer aan wennen.
    Op deze leeftijd kun je ook proberen om geen voorraad mee te geven als het maar om een dagkaart logeren gaat en als je kind weg is bij jezelf te kolven als j borsten ongemakkelijk voelen.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.168
    35.828
    113
    Ik kon ook niet meer kolven toen mijn dochtertje zo oud was. Zij ging nog niet logeren, maar op het kdv kreeg ze op een gegeven moment gewoon yoghurt of koemelk.

4. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    tja het probleem is dat mijn zoon een hevige koemelkallergie heeft, dus kan ik hem alleen borstvoeding geven of soja melk. maar soja vindt ie niet lekker, ook niet met een smaakje. dus moet ik wel kolven. dan zal ik moeten blijven proberen en voorlopig maar niet weggaan zonder de kleine

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Herkenbaar! Hier lukte het mij ook niet meer. 10cc ofzo kreeg ik eruit.
    Ik had nog iets voorraad in de vriezer wat ik mee heb gegeven naar mn ouders toen wij een nachtje weggingen.
    Zelf toen 2x gekolfd, 1x 60cc geloof ik en 1x 40cc dus dat viel me nog niks tegen. Helaas moest ik het weggooien omdat we de hele dag nog met de auto onderweg waren en het zomer was.
    Daarna niet meer gekolfd.
    Door de zwangerschap is ze praktisch gestopt met drinken, heel soms probeert ze het nog, maar ze kan gewoon zonder.
    Hier krijgt ze momenteel geen melkproducten binnen. Rijstemelk en havermelk lust ze niet, soja is nog geen optie ivm allergie net zoals koemelk. Ik geef nu sinaasappelsap met calcium, 1x per week haring en probeer een calcium kauwtablet maar die spuugt ze uit dus moet even kijken of ik dat door haar eten kan doen.

6. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    oeh dat is idd ook erg moeilijk als je kindje dan ook allergisch is voor soja. hier lijkt hij er niet op te reageren gelukkig, maar hij meot er helaas niet veel van hebben. rijstemelk heb ik nog niet geprobeerd voor hem, want ik vind het zelf echt walgelijk

7. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Mij lukt het nog wel, maar ik kolf nog regelmatig, omdat ik haar graag nog een klein flesje bv meegeef naar de oppas, en ze regelmatig bij oma logeert voor de oppasdag en ze dan ook wat meekrijgt als avondflesje.

Maakt je kolf nog wel goed vacuum, zijn alle rubbertjes ed nog goed? Lukt het ook met borstcompressie niet? Syntocinon nog in huis?

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @blinky, ik heb bij mn dochter alleen de vanilletoetjes geprobeerd aangezien ik steeds kleine beetjes moest geven om het rustig op te bouwen (binnenkort even weer als verkoudheid weg is) en dat makkelijker te doseren is en ik de rest wel opeet ;)
    Die toetjes vindt ze lekker, ook met cruesli.

9. fafa

fafa Niet meer actief

Ik kan sinds een paar maanden ook niet makkelijk meer kolven omdat ik alleen nog van het drinken van DL een TSR krijg. En zonder dat krijg ik er ook nog maar 20cc uit. :(

Maar het lukt me soms dat te omzeilen door haar aan te leggen als ik weet dat ze niet zo'n dorst heeft. Dan klokt ze een paar slokjes weg, laat weer los, en de rest kolf ik snel :)

Misschien eens het proberen waard?

10. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    mijn kolf heb ik pas laten nakijken, dus die zou nog goed moeten zijn. borstcompressie helpt helaas niet en syntocinon heb ik nooit in huis. moet je dat op rcept krijgen of kun je dat zelf zo halen?

11. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    ja hier is vanillevla van soja ook erg favoriet. vindt ie heerlijk. ik heb nu pakjes met sojamelk gehaald met rode vruchten. benieuwd wat hij daarvan vindt. alleen 's avonds heeft hij echt bv nodig anders gaat ie niet slapen.

12. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    ja dat kan ik idd ook wel eens proberen. denny komt soms wel 5 keer op een dag voor bv en dan drinkt ie vaak helemaal niet veel. goeie tip

13. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    nou goed nieuws. denny lust warme sojamelk. dus dat kunnen we hem geven als hij niet bij mama kan drinken. wat een opluchting:D

14. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    ik heb nooit kunnen kolven en geef in juli 3 jaar borstvoeding als vervangende melk kreeg ze koemelk vanaf wanneer het mocht en verder heb ik de neusspray ook eens geprobeerd maar dat werkte ook niet.. suc6!

Deel Deze Pagina