Hallo, Ik ben momenteel zwanger van ons 2e kindje. Wil deze spruit weer BV gaan geven, maar heb bij de 1e nogal problemen gehad, die ik misschien deels kan voorkomen omdat ik weet dat het weer zo zal gaan. Ik had de eerste 3 dagen nergens last van, wel het gevoel dat rechts beter ging dan links de 3e dag. Vanaf de 4e dag stuwing en koorts, geen harde, rode plekken, maar zelf wel het gevoel dat het van de melk kwam. Alleen kon dat niet bewezen worden omdat er aan de borsten zelf niets te zien was. De koortsige pijn voelde ik wel echt in mijn borsten. Na 1,5 week ben ik bij de lactatiekundige geweest die kolfde rechts af, meer dan twee flesjes vol van 150 cc, en links 70 cc (als 'k me goed herinner). Toen moest ik dus links lang voeden en bijkolven en rechts max. 5 minuten. Ik heb dat op een gegeven moment laten varen, het werkte voor geen meter. Zat elke keer ruim voor de 3 uur om waren al met pijnlijke borsten, vooral rechts dus. Heb er ook regelmatig koorts door gehad en vond 'r geen zak aan. Vanaf 4 mnd bij gaan voeden met een fruithapje, en toen ging het stukken beter, geen pijn meer, kon langer slapen zonder kletsnat wakker te worden. Daarna heb ik het voeden volgehouden tot 11mnd. Was toen weer zwanger en links had geen melk meer, rechts wel maar ik viel alleen maar af, dus toen gestopt. Is mijn vraag, is er een manier, waardoor ik kan 'regelen' of in ieder geval proberen, om rechts wat minder te stimuleren? Zodat de melkproductie daar wat minder hard gaat? Kan ik bijv. geen 10 minuten voeden per kant de eerste dagen, maar dan rechts maar 5 min. ofzo? Of helpt dat niks..
Hoi. Gefeliciteerd met je zwangerschap. Deze keer hoeft het niet te lopen zoals de vorige keer. Het kan wel. Ik zou de start maken zoals altijd en even kijken hoe het dit maal zal verlopen. Het is namelijk wel belangrijk om beide borsten in het begin goed te stimuleren. Mocht het weer gaan zoals de vorige keer, dan zou ik elke voeding starten met de linker borst en de rechter borst als toetjes geven, zodat de rechter borst niet volledig wordt leeg gedronken. (een volle borst geeft het seintje geen/minder melk aan te maken) Zodra de productie van de rschter borst naar wens is, kan je weer om en om gaan voeden. De ene voeding starten met links en de andere voeding met rechts. Geniet van je zwangerschap en we horen het graag als je vragen hebt over de BV. Groetjes Saskia