Kolfproductie: wat moet ik hiermee doen?!

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door miss C, 10 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    Beste Lactatiekundige,
    op 11 mei is ons dochtertje geboren met 29 weken, ik kolf nu voor haar af.
    in het begin liep het echt supergoed, ik had na ongeveer 2 dagen al 20/25 cc per borst maar nu? het is een drama...
    dit is van vanmorgen 07:00uur, het is ongeveer zo'n 10cc!

Bekijk bijlage 330500

wat kan ik doen om het meer te laten worden?! ik drink goed, neem goed mijn rust, eet gezond en ik kolf elke 3 uur.
    wat kan ik nog meer doen, want om zo verder te gaan met kolven vind ik werkelijk 10x niks.
    alvast bedankt voor je hulp...

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ik kan je wat algemene tips geven, maar misschien is het slim om contact op te nemen met een lactatiekundige bij jou in de buurt om een plan op te stellen!
    Ik snap dat je niet blij wordt van deze hoeveelheid, toch ben ik superblij dat je kolft voor je kindje, dat is heel waardevol en belangrijk als het zo vroeg is geboren!

Goed dat je rust neemt, gezond eet en elke 3 uur kolft.
    Kolf je met een foto van je dochter erbij? Of een geurdoekje ( doekje dat bij haar heeft gelegen)?
    Maak je borsten warm voor je gaat kolven en masseer ze.
    Je kunt via de huisarts oxytocine neusspray regelen, dat helpt om de melk makkelijker te laten toeschieten.
    Je kunt BV thee drinken, dat bevordert de productie.
    Je kunt fenegriek capsules kopen ( bij de Tuinen) dat stimuleert ook de productie.

Succes en bij vragen hoor ik het wel!

Mirjam

3. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    hoii bedankt voor je snelle antwoord!
    ik zal het idd sowieso nog even vragen aan de lactatiekundige in het ziekenhuis zodat zij een plan kan opstellen, hopelijk wordt het dan wat meer...
    ze heeft een webcam bij haar bedje en die zet ik via de pc aan als ik ga kolven zodat ik haar kan zien.
    en bedankt voor je tips, ik zal eens gaan kijken voor die capsules, neusspray en BV thee..
    mocht ik nog vragen hebben dan hoor je het van me.

Deel Deze Pagina