één bvoeding laten vervallen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door cindy100, 19 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cindy100

cindy100 Actief lid

16 okt 2010
    169
    0
    0
    #1 cindy100, 19 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2012
    hoi,

ik had enkele weken terug afspraak bij het cb. Verplkundige gaf aan dat ik de laatste borstvoeding kan laten vervallen(omdat hij warme maatlijd krijgt, en daardoor 3de bv niet nodig zal hebben). Dit is voor het slapen gaan. Maar ik vind dit heel moeilijk, omdat mijn zoontje dit erg zal missen voor het slapen gaan. Want hij wordt hier rustiger door, tevredener...
    Ik geef nu 3 x per dag bv. 's ochtends, 's middags en voor het slapen gaan, en soms 's nachts als hij huilend wakker wordt. Dus niet op verzoek.
    Hoe denken jullie erover. De verplk klonk daar heel makkelijk over, alsof het niets voorstelt... ik kon wel janken:(

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik zou hem gewoon die voedingen blijven geven en dat mens op het cb laten kletsen!
    Gewoon doen wat voor jullie beide fijn is!

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kreeg een kv advies, geen bv advies. Doe wat je zelf prettig vindt, en wat je kind wil. Met 3-4 keer borst heb je geen andere zuivel nodig. Het mooie van bv is dat jij en je kind bepalen hoeveel en wanneer genoeg is, en niet je cb. Als je wel kon janken is het s u niet een advies dat voor jou en je kind goed was.

4. z0nne

z0nne Niet meer actief

Vooral niet laten vallen omdat zei dat zeggen en lekker naar je gevoel luisteren.. je kindje geeft het wel aan als de voeding niet meer nodig is :)

Ikzelf voedde rond een jaar nog 7/8 keer per dag, met 2 jaar was dat 3/4 keer ;) en niemand die er iets over zei op het cb!

5. fafje

fafje Niet meer actief

ik zou gewoon die voeding blijven geven, je kindje zal de hoeveelheid zelf regelen als het teveel wordt...dus zal mss die voeding minder drinken uiteindelijk ...

zeke rniet iets doen waar je je niet goed bij voelt..JIj kent je kind het best!

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik zou die voeding lekker blijven geven! Hier verviel met 13 maanden de middagvoeding doordat ik stopte met kolven onder werktijd.
    Maar hier dronk ze s avonds laat of s nachts nog een keer dus ook in elk geval 3x.
    's Avonds is juist zo'n fijne voeding toch voor het slapen gaan?

7. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Je merkt het vanzelf als ze die voeding niet meer wil.
    Ik zou hem blijven geven en niet door de woorden van één of andere muts die voeding afschaffen.

8. cindy100

cindy100 Actief lid

16 okt 2010
    169
    0
    0
    bedankt voor jullie stimulerende reacties.
    Ik ging al gauw twijfelen aan mezelf, maar idd ik ken mijn kind het best.

Ik ga gewoon door, ook al wil hij ineens 10 keer per dag. Want ik ben blij dat ik bv kan geven! Ik vind het nog steeds zo raar, de manier hoe ze het zei; 'laatste voeding mag je nu wel laten vervallen', terwijl ze weet dat ik volledig bv geef.

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Goedzo :)

10. fafa

fafa Niet meer actief

goed dat je die onzin naast je neer hebt gelegd.

het is hier wel 1000 keer gezegd, maar nog maar eens een keer: bv is zoveel meer dan alleen voeding. Juist 's avonds is het zo'n heerlijk ontspan-momentje. En dat zou je natuurlijk ook kunnen creeeren door samen een boekje te lezen en even knuffelen ofzo, maar waarom zou je? Als jullie allebei blij worden van de avondvoeding, gewoon blijven doen! :)

Deel Deze Pagina