Hoe lang kan je een kolfapparaat gebruiken?

Discussion in 'Borstvoeding' started by JinxieWeasel, Aug 22, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

Oct 16, 2008
    414
    0
    0
    De titel spreek voor zich. Ik heb met mijn dochter anderhalf jaar bv gegeven en mijn kolf heeft ook overuren gedraaid;).
    Nu verwachten we over een maand/anderhalve maand onze zoon:D en ik wil uiteraart weer aan de bv gaan, want dat is me enorm goed bevallen.
    Maar is het nu verstandig om mijn zelfde kolfapparaatje te gebruiken, of zal ik gewoon een nieuwe kopen? Ik gebruikte altijd een dubbele elektrische, en die deed het super, maar kan me voorstellen dat die na anderhalf jaar wat minder goed gaat werken.
    Wie heeft hier verstand van en kan mij daar iets over vertellen?

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Die dingen zijn duur zat. Lekker gebruiken zou ik zeggen.
    Als ie ploft, heb je gauw genoeg een andere gekocht :D

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik zou 'm ook nog gewoon gebruiken hoor! Als 'ie kapot gaat kan je altijd nog een andere halen (of een onderdeel vervangen).

4. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    ik gebruik mn kolf van 5 jr geleden straks ook weer gewoon... is gewoon van mn eigen, kook alles uit en dan is ie weer klaar.

5. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Ik zou zeggen, als die kapot gaat kun je hem vervangen. Daarvoor doet hij het gewoon nog prima. Uiteindelijk is het gewoon een elektrisch apparaat en is het vooral een kwestie van hygiene bij de losse onderdelen, die kook je gewoon uit.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het hangt helemaal van het model en merk af of je kolf nog goed te gebruiken is.

Een Lactaline of Pump in Style gaat makkelijk meerdere kinderen mee. Maar een Mini Electric heeft een veel zwakker motortje en dat is eigenlijk na 1 kind (als je het alleen voor tijdens het werk gebruikt) al op, bij intensiever gebruik wordt het motortje al eerder veel zwakker. Nadeel is dat ie dan nog wel kolft, maar niet krachtig genoeg.

7. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    ik zou m gewoon blijven gebruiken tot ie er echt mee stopt hihi

ik heb een medela swing en die doet het in ieder geval nog prima bij kindje nummer 2

8. Tink

Tink Niet meer actief

Ik zou het gewoon uitproberen en kijken of ie het nog doet. Zo niet, dan is een nieuwe snel gekocht!

9. mari

mari Fanatiek lid

Jun 9, 2007
    1,078
    0
    0
    noord-holland
    inderdaad ik zou hem ook nog gebruiken.
    mij was verteld dat ik de kolf eventueel ook nog voor een 2e kon gebruiken. heb een dubbele kolf van medela.
    gewoon alles goed uit koken. en losse onderdelen kan je altijd bij de thuiszorg winkel halen.

10. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Je kunt bij de prenatal of thuiszorg de kolfkracht laten meten ;)

Share This Page