welke borst geef je na het kolven?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Nelizz, 9 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nelizz

Nelizz Actief lid

7 feb 2009
    325
    0
    0
    hoi allemaal,

ik ben deze week begonnen net het oefenen van kolven. nu kan ik een voorraadje opbouwen voor als ik ga werken.
    's ochtends nadat mn zoontje 1 borst heeft leeggedronken, kolf ik de andere borst af.

maar de voeding die daarna komt, hoe kan ik dat het beste doen? beide borsten zijn in principe leeg, dus bij welke kan ik het beste beginnen?

hier zit ik nog een beetje mee te worstelen, ben bang dat mijn borsten het straks niet meer snappen.. en mijn zoontje hapt beter aan bij een volle borst vind ik.

hoe doen jullie dat?

2. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik geef mijn dochter beide borsten en kolf beide borsten, dus weet ik het zelf niet.

Maar voor de voorkeurshouding zou ik toch de ene keer links aanbieden, dan weer rechts. Dus ook de ene keer rechts kolven en dan links. Zo "wennen" :( beide borsten aan kolven.

3. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik denk dat het niet uitmaakt. Ik doe altijd links eerst aanbieden nu omdat die wat minder produceert. Ik zou de meest vol aanvoelende borst geven denk ik.

4. Nelizz

Nelizz Actief lid

7 feb 2009
    325
    0
    0
    als ik de meest volle borst aanbiedt, dan is het idd de niet-gekolfde borst. En dat kan de volgende dag weer hetzelfde zijn.
    Hij drinkt overdag nog om de 2 uur, dus als ik beide kolf zit er voor hem te weinig in en ik kan wel de gekolfde borst eerst aanbieden, al is hij daar snel klaar mee omdat er nog zo weinig in zit.

Ik zal denk ik gewoon een en ander moeten proberen.
    In ieder geval bedankt!!

Deel Deze Pagina