Ik heb een Medela Swing motor gekregen, tweedehands. Nu heb ik alle losse delen zojuist nieuw gekocht. De verkoopster vertelde mij dat een tweedehands kolf wordt afgeraden ivm risico op spruw. Schijnt dat de motor niet volledig dicht is en gereinigt kan worden, waardoor deze bacterien hier nog in kunnen zitten. Iemand idee of dit echt klopt? Weet niet of de vorige eigenaresse spruw heeft gehad
Ik heb toendertijd ook een 2e hands motortje van de Swing gekocht, met nieuwe onderdelen er bij. Ik had ook een nieuwe gekocht dus kon toen toch dubbelzijdig kolven, superhandig! Volgens mij heeft het te maken met het feit of je de motor goed kan schoonmaken. En dat kon wel volgens mij toch? Heb je de gebruiksaanwijzing? Zo niet, kan je die ook vinden op de pagina van Medela. Het is wellicht een idee om dit topic te laten verplaatsen naar de borstvoedings-afdeling, daar zijn vast wel dames die er iets meer van af weten dan ik! Wat je trouwens wel in de gaten moet houden, is dat de motor krachtig genoeg blijft. Ik merkte toch dat deze op een gegeven moment minder begon te worden. En dan kolf je dus ook niet op de juiste manier
Bedankt voor de tip, heb het bericht laten verplaatsen. Kan alleen vinden op internet dat de Swing een open motor heeft en daarmee er een kans is dat er melk in de motor achter kan blijven. Of zou ik de motor kunnen spoelen met alcohol oid?
Bij de Medela Mini Electric kan er melk in de motor komen, volgens mij bij de Swing niet. Een lactatiekundige kan trouwens helpen bij schoonmaak van de motor door speciale vloeistof er door te pompen.
Freestyle en Swing maxi – veilig in het gebruik dankzij de overloopbeveiliging Volgens de site van Medela.