Hoi! Onze zoon doet sinds 3 weken het volgende: Als hij gaat slapen, gaat ie slapen. Maar 's nachts wordt hij elk uur wakker! Wij worden dan wakker van zijn huil. Hij wil dan 9 van de 10 x niet aan de borst. Gewoon een aai over zijn bolletje of heel eventjes een knuffel is voldoende. Binnen een minuut kun je dan zijn kamertje weer uit en meneer slaapt weer verder. Nu is het wel lastig om het verschil te merken tussen honger (ik voed op verzoek) 's nachts en dat andere gedrag. Ik twijfel nu wat we zullen doen als hij geen honger heeft. Elk uur uit je bedje is geen pretje. (zacht uitgedrukt) Laten huilen zodat hij wel weer in slaap valt (ik las net een topic daarover bij 'Baby en Dreumes') lijkt me weer risicovol - stel dat ie honger heeft... Hij heeft in het begin altijd een inslaapvalhuiltje gehad van 6 minuten (kon je de klok op zetten..) Of zou dit vanzelf weer over gaan? Iemand een idee / tips?
Hier ook sommige nachten zo. Dan maak ik een speentje vast aan z'n tutlapje, daar slaapt hij rustiger door. Bij echte honger werd ie gewoon wakker. Normaliter geef ik geen speen omdat het de hongersignalen kan onderdrukken maar mama's rust is ook belangrijk
Ik zou gewoon zijn bed naast het jouwe zetten. Huilt hij dan 's nachts, dan hoef je niet uit je bed om een aai over de bol te geven en slapen jullie allebei ongestoord verder. Heeft hij borst nodig, dan geef je dat gewoon. Scheelt je heel veel geloop en onnodig TE wakker worden.