Even een dip ...

Discussion in 'Borstvoeding' started by ilseroc, Nov 5, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

Apr 19, 2009
    1,456
    0
    0
    Sem krijgt nog steeds volledige borstvoeding van mij, maar wel via de fles, ik kolf fulltime en sinds een paar dagen ben ik het zo zat :)
    Het kolven vergt veel tijd en dat begint me een beetje op te breken, heb er gewoon even geen zin meer in...

Vanavond nog zei ik tegen vriendlief: Tot wanneer zullen we borstvoeding geven aan Sem?
    Hij zag het al aan mijn gezicht dat ik er even doorheen zit en zei dat ik het zolang moet proberen vol te houden als gaat en dat doe ik ook wel, morgen kan het zomaar ineens weer anders zijn haha maar toch, vandaag gekolft, veel moeite voor gedaan, geef ik Sem eten, spuugt ie later de helft er weer uit 8)
    Kind kan er ook niks aan doen en doet het ook niet om mij te pesten maar dan kan ik er wel even van balen pfff

Wie praat me even moed in? 8)

2. Astrid0482

Astrid0482 Actief lid

Nov 26, 2008
    454
    0
    0
    Hoi,
    Ik geef ook BV en heb vooral in het begin heel vaak gedacht: ik stop ermee! Ik had er absoluut geen geduld voor en ben absoluut niet goed in 's nachts opstaan om te voeden, maar hoe langer ik het doe, hoe beter het gaat. Ik weet niet waarom je fulltime kolft, maar ik heb dat ook een keer geprobeerd, zodat ik kon zien wat mijn zoontje binnenkreeg (met de fles zie je tenminste hoe lang je nog 'moet'), maar al met al was ik daar nog langer mee bezig dan gewoon live te voeden. Ik ben er nu best trots op dat ik het toch nog zo lang vol heb gehouden en mijn streven is nu de 6 maanden te halen.

O en wat betreft terugspugen, dat doet Lewis nu nog steeds ;) (wel in mindere mate gelukkig). Ik had een keer gekolfd en wilde het hem toen geven had ik de fles niet goed vast gedraaid en daar lag mijn 'kostbare' verse BV over de vloer! Kwaad dat ik was :x

Én denk maar zo BV is gewoon echt het beste wat je kunt geven, vooral met al die rare ziektes tegenwoordig! :)

3. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    Ik praat je wel even moed in hoor!

Allereerst zo logisch dat je er doorheen zit! Zo'n apparaat is heel wat anders dan je beeb aan je borst en dan moet je náást het voeden ook nog eens kolven en emmeren met steriele bakjes en al die rotzooi!

Maar ja, jij geeft al mooi ruim drie hele maanden borstvoeding aan je kindje en dat is al een hele prestatie!

Probeer van het kolven iets leuks te maken. Een paar voorbeelden:
    - Tijdens het kolven iets lekkers snoepen
    - Voor elke keer dat je kolft 50 cent in een potje doen. Als je dan straks klaar bent met de borstvoeding ga je er leuke lingerie van kopen. Of je gaat elke maand ervan shoppen.
    - Lekker boek kopen om te lezen tijdens het kolven.

Ik kolf zelf niet (alleen als ik weg moet) dus hoop dat ik me goed genoeg heb ingeleefd en een beetje goede tips heb gegeven?

Succes!

4. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Overleggen met een lactatiekundige ... wellicht zijn er mogelijkheden om je zoontje weer aan de borst te krijgen?

5. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

Apr 19, 2009
    1,456
    0
    0
    Hey meiden,

Thx voor de tips!
    Ik ben gaan kolven omdat Sem heel onrustig aan de borst dronk omdat ik veels te veel melk had, vanaf de fles drinkt ie veel rustiger dus ik ben eigenlijk altijd blijven kolven.
    Laatst probeerde ik het weer eens om hem aan te leggen maar hij was wat overstuur dus hapte niet goed aan en werd eigenlijk nog maar meer overstuur, niet echt het juiste moment om weer te proberen maar goed..:)

Het kolven kost gewoon veel tijd en dat breekt een beetje op, zit vaak achter de laptop te forummen of programma;s te kijken op uitzendig gemist als ik aan het kolven ben.

De tip om iedere keer biijv. 50 cent in een potje te doen als ik kolf is wel een goed idee, dan stimuleert het extra kolven, ga ik opeens veel vaker kolven :D

Vanavond mijn schoonmoeder aan de foon en die zei ook al van dat ik het zowiezo al 3 maanden volgehouden heb en dat Sem dat mooi al binnen heeft en dat is ook zo!
    Weet je, zolang ik nog melkproductie heb en zie dat Sem er goed op groeit probeer ik het maar vol te houden, wat jullie ook zeggen, borstvoeding is toch het beste wat je je kindje mee kan geven.

Maar miss inderdaad een lactatiedeskundige eens informeren en toch weer Sem eens aan de borst leggen, is nog niet eens zo gek want nu is mijn melkproductie niet zo overdadig meer dat ie zich er in verslikt (hoop ik)
    Kunnen kindjes het nog wel, aan de borst drinken als ze al zolang een flesje krijgen?

6. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

Apr 19, 2009
    1,456
    0
    0
    Dat is het ook, iedere keer dat ding uitkoken en die bakjes uitkoken enzo, pfft, ze worden helaas niet vanzelf schoon :D

Share This Page