Zonder overleg minder uren gekregen

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door WinterBird, 22 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Afgelopen zaterdag was ik weer begonnen met werken. Wegens de crisis werken we sinds een jaar allemaal twee dagen in de week. Dat vonden we allemaal prima, zolang we maar met deze leuke groep konden blijven werken.
    Omdat ik tijdens mn verlof wat gezondheidsproblemen heb gehad, wilde mijn werkgever dat ik rustig zou beginnen, met deze week 1 dag. Heel lief natuurlijk dacht ik.
    Tijdens mijn verlof ben ik ook nog vervangen door twee stagiaire en is er nu een hoop veranderd. Stagiaire en collegas zonder diplomas doen nu hetzelfde werk als collegas met diploma, vragen er hetzelfde bedrag voor en geen klant die iets weet. Ik baal daar wel van, aangezien ik een dure opleiding heb moeten Volgen. Maar op deze manier is iedereen gelijk en verdiend mijn werkgever nu voldoende aan iedereen.

Omdat ik wilde weten waar ik aan toe ben, en mijn oppas aan toe is, vroeg ik wanneer ik weer op mijn oude dagen werd gepland en kreeg als antwoord dat die nu al vol waren. Ik krijg nu 1 vaste dag en kon meer zaterdagen krijgen (we werken om de beurt op zaterdag die totaal niet geliefd is). Ik stond gewoon met mn mond vol tanden!!

Het lullige eraan is, dat ik tijdens mijn stage bij dit bedrijf geen salaris heb ontvangen en deze twee stagiaire wel. Ik heb totaal geen 9 tot 5 mentaliteit, werk veel over zonder die half uurtjes of uurtjes iedere keer te schrijven (heb nog nooit extra uren geschreven). Ben ontzettend vaak extra gekomen omdat er weer niet goed was gepland of iemand ziek was. Heb regelmatig prive dingen afgezegd om extra te komen werken, ruil altijd van uren zonder problemen, ben nooit moeilijk als mn salaris weer eens niet gestort kan worden, hou altijd rekening met vakanties plannen, wat bij mn andere collegas allemaal heel anders aan toegaat. En nu ben IK de enige in de groep die 1 dag gaat werken, alleen maar omdat ik verlof heb gehad.

Ons bedrijf is ontzettend klein, dus heb geen zin in gezeik. Ik heb sowieso nooit zin in gezeik, ben geen ruzie maker of probleem maker, maar zie nu in dat daar gewoon misbruik van wordt gemaakt.
    Ik moet eerlijk toegeven dat ik het niet eens heel erg vind om 1 dag te werken. Dat het vorig jaar zo slecht ging, heb ik het zelfs voorgesteld. Voor het geld hoef ik het tenslotte niet te doen, ik vond de sfeer de laatste tijd al veel minder worden op het werk, er gebeurde veel dingen die -in mijn ogen- niet konden, en heb nu meer tijd voor mn zoontje wat ik heerlijk vind.
    Ook heeft ze me nu laten inzien dat ik de afgelopen jaren gek ben geweest. Ze heeft hiermee bereikt dat ik vanaf nu niet zo makkelijk meer zal zijn, want zo ben ik dan ook wel. ;)

Natuurlijk ga ik er volgende week wel iets van zeggen, al ga ik dat erg moeilijk vinden. Zoals ik zei vind ik het helemaal niet erg om 1 dag te werken, maar de manier waarop kan toch niet?

Ik weet trouwens niet wat ik met deze post wil, waarschijnlijk gewoon even van me afschrijven... :)

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    heb je een contract voor 2 dagen? Zo ja, dan moet je werkgever er voor zorgen dat je die 2 dagen kunt werken.

3. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    En twee dagen uit betalen. Ze kunnen niet zo aar eenzijdig je contract verminderen. Als je eemin-max uren contract hebt ligt het weer anders denk ik...

4. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Ik weet dat ze dit niet zomaar kan doen, maar word in een hoek gedreven.. De banen liggen niet voor het oprapen, helemaal niet in mijn sector en daar maakt mijn werkgever nu misbruik van.

Ben er alweer een beetje overheen. Ik voel me nu niet meer geroepen om overal voor te komen opdraven en ga, zonder schuldgevoel, langzaam opzoek naar iets anders.

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ja het kan wel zijn dat je in een hoek wordt gedreven, maar je geeft geen antwoord op mn vraag..... wanneer jij gewoon op papier staat voor 2 dagen, dan moeten ze je gewoon inplannen voor die twee dagen.. cq uitbetalen.

6. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Ja ik heb een contract voor twee dagen, maar die loopt deze maand af en krijg bij de verlenging dus mn nieuwe uren...

7. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

In dat geval mag je denk ik blij zijn dat ze je die ene dag nog geven, ze hadden ook je contract niet hoeven verlengen.

8. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Daar ben ik me ook van bewust. Zoals ik zei, heb ik vorig jaar zelf voorgesteld om nog een dag minder te werken als het echt crisis begint te worden, maar de manier waarop staat me een beetje tegen.

Deel Deze Pagina