Uren minderen

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Piep2016, 2 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Inmiddels ben ik alweer enkele maanden aan het werk. De eerste maanden heb ik vakantieuren opgenomen zodat ik een dag in de week minder kon werken, dit omdat ik wilde kijken of het voor mij goed 'voelde' nu naar al die maanden werken vind ik het wel erg prettig met alle drukte in huis om een dag minder te gaan werken. Overleg met de manager, was allemaal geen probleem. Echter nu een maand later komt hij erop terug en wil hij me drie dagen in de week hebben. Ik baal als een stekker. Ik heb nu al behoorlijk wat minuren opgebouwd aangezien hij het contract pas zou aanpassen als hij terug was van vakantie. Ik heb ook gezegd dat ik aanneem dat hij die minuren oplost. Hij gaat dit ook deels doen (zegt hij) maar al met al moet ik dus drie dagen blijven werken terwijl ik dat helemaal niet wil. Nu dus nadenken of ik daar blijf werken of toch maar iets anders ga doen alleen is mijn uurloon voor hetgeen wat ik doe gewoon kei goed :x kan ik hier verder nog iets mee of is het maar dealen met wat er nu gezegd is?

2. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Ik weet niet hoe lang je er al werkt, maar je zou kunnen proberen ouderschapsverlof aan te vragen. Dit mag echt alleen om hele zwaarwegende redenen niet akkoord bevonden worden.

3. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Dacht ook gelijk aan ouderschapsverlof.
    Heel vervelend dat het zo moet verlopen!

4. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ja gewoon ouderschapsverlof opnemen.
    Je hebt recht op 26x je aanstelling/contract-uren. Je kan dat in 1 keer opnemen maar ook elke week zoveel uren.

5. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik weet niet of je het kan aantonen, maar afspraak is afspraak, ook mondeling. En wat de anderen al zeggen. Ouderschapsverlof is zelfs gunstiger dan direct minder contacturen. Je hebt een betere positie in het geval je werkloos raakt en voor je pensioen is het ook beter geregeld.

Deel Deze Pagina