Kolfruimte in toilet

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Peetiescheetie, 7 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Joh wat jammer!
    Maar als kolven op het werk niet lekker gaat dan hoef je niet helemaal te stoppen he! Wat je nu beschrijft zijn overduidelijk regeldagen ten gevolge van jouw terugkeer naar het werk. Als je het komende lange weekeinde gewoon lekker rust pakt, met kleine in bed, allebei blote bovenkant, dan komt het heus nog wel goed hoor!

2. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Tja.. Hier ook geen kolfruimte op het werk.. Collega's doen het op de hoofdlocatie gewoon in de koffiekamer in een hoekje.. Ik zie dit niet zitten, voor mij (mede) een reden om voor die tijd te stoppen met de BV. Ik ben op verschillende locaties werkzaam en soms ook in praktijk aan huis bij 1 van de bazen.. Ga daar ook echt niet op het toilet zitten ofzo hoor..

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je werkgever is wettelijk verplicht om je een geschikte ruimte te geven. Is die er niet, dan mag je naar je kind toe gaan om te voeden.
    Als je dan niet wilt, dan is het natuurlijk voor die paar uur dat je op een dag je kind niet ziet onzin om de bv helemaal af te bouwen. De voedingen die onder werktijd vallen afbouwen is voldoende. En je mag je maximaal 25% van de werktijd die je aan voeden of kolven mag besteden ook aan het begin of einde van de dag opnemen, waardoor je meer zelf kunt voeden en je kind minder voedingen zonder jou hoeft te overbruggen.

4. Peetiescheetie

Peetiescheetie Actief lid

14 dec 2014
    111
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik probeer de ochtend en avond voeding te blijven geven maar of dat gaat lukken is een tweede. Ik heb me erbij neergelegd, ook met kunstvoeding zal mijn dochter grote worden en de eerste drie maanden zijn mooi gelukt :)

5. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Nou mijn kolfruimte is ook weinig bijzonders hoor. Maar 'k ga de school echt niet op kosten jagen om een beter hok te maken. 'k Zit in een invalide toilet (die door niemand gebruikt wordt) er is een goede stoel neergezet en een tafeltje, 'k heb stroom en het kan op slot. Voor mij prima. 'k Kolf gelukkig heel makkelijk.

6. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Dat iets wettelijk verplicht is, wil niet zeggen dat het in de praktijk haalbaar is.
    Wij hebben een groot pand, maar geen geschikte ruimte om te kolven. Is ook niet maakbaar.
    Plus daarbij, als het druk is, kan ik niet zomaar weg om te kolven.
    Eerder stoppen; ja zou kunnen, maar een andere collega moet dan een uur (bijvoorbeeld) eerder moeten beginnen en zeker in de zomer is dat que uren op een dag niet haalbaar.
    Horeca is en blijft een verhaal apart in mijn geval.

Maar goed, beide keren had ik letterlijk weinig tot geen voeding, dus bij deze probeer ik het niet bik ga gelijk beginnen met de fles.

7. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Ik heb verschillende kolfruimtes gezien, en die op mijn huidige werkplek is ook niet mooi (staat ook geen bank), maar er is stromend water, een koelkast, een tafel, een stoel en stroom. Zelfs daglicht. Ik vind een tafel en een stoel ook praktischer dan kolven vanaf een bankje.

Maar dit... om my, heb nog nooit zo'n slechte kolfruimte gezien. In mijn ogen voldoet dit niet. Waarom is het zo moeilijk om een ruimte te creeëren waar je je op je gemak kunt voelen? Dit is gewoon ontmoedigingsbeleid (al dan niet bewust).

8. SandraBe

SandraBe Bekend lid

9 mrt 2015
    629
    0
    0
    Weet niet of het een ideaal plekje is om te kolven. Ik zou toch eens kijken of er een ander plekje voor je is, tenzij je hier prima kan kolven...
    Ik heb op mijn werk gekolfd in het kantoor, ook niet ideaal en de deur kon niet op slot waardoor er soms mensen binnen kwamen, ondanks briefje "niet storen" op de deur.
    Later, toen mijn kind al lang 1 jaar was heb ik ook wel eens (op ander werk) in een invalide toilet zitten kolven. Niet echt ideaal maar het was te doen maar ik had het niet fijn gevonden om vanaf dag 1 elke dag drie keer een half uur in zo'n hokje te moeten zitten. Invaliden toilet was nog een stuk groter ;)

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Waar een wil is is een weg. Ook in de horeca. Ook in het onderwijs. Zelfs bij de brandweer en het loodswezen.

10. floppie888

floppie888 Bekend lid

3 sep 2014
    793
    549
    93
    Een toilethokje zonder pot is geen acceptabele kolfruimte!! Als er op je werk geen andere vrije ruimte is zou je misschien in een vergaderruimte kunnen zitten ( met niet storen op de deur).

Je mag wel van je werkgever verwachten dat die iets meer moeite doet.

11. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Geloof me, in het pand waar wij zitten is geen ruimte over :D
    Behalve de zolder, maar om nou tussen de duiven te gaan zitten, zie ik ook niet zo zitten 😂
    Voor mij geen probleem hoor, na 2 mislukte borstvoedingspogingen heb ik het opgegeven en ga aan de fv.
    Wilde alleen aangeven dat de wet leuk is, maar het moet wel haalbaar zijn.

Deel Deze Pagina