Vraagje over zwangerschapsuitkering

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door babykonyntje, 22 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babykonyntje

babykonyntje Actief lid

24 dec 2012
    188
    2
    18
    Hallo lieve dames,

Ik had een vraagje.. Ik ben nu werkloos en toevallig vroeg een vriendin aan mij of ik vakantiekracht wil worden voor in de thuishulp.
    Dat houd in van de maanden Juni t/m aug. Ik ben alleen nu wel bijna 20 weken zwanger(banner klopt niet) uitgerekend op 22 okt.
    Krijg ik dan een zwangerschapsuitkering? Zo ja, van wie? de Uwv? En hoe wordt dat berekend?

Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen!

2. babykonyntje

babykonyntje Actief lid

24 dec 2012
    188
    2
    18
    Niemand?

3. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Hier vind je informatie.
    Ik ben zwanger en heb een werkgever - UWV - Voor Particulieren

Het is belangrijk dat je verlof begint, terwijl je nog in dienst bent. Ik heb mijn verlof in laten gaan 4 weken voor de uitgerekende datum. Mijn contract eindigde een paar dagen later. Je verlof gaat 6 tot 4 weken voor de uitgerekende datum in. Als ik naar jouw data kijk, lukt dat misschien net niet. Kun je in september ook nog twee weekjes werken?

4. babykonyntje

babykonyntje Actief lid

24 dec 2012
    188
    2
    18
    Ik dacht te menen dat je 10 weken voor je bevaldatum een werkgever moet hebben gehad om een zwangerschapsuitkering te kunnen ontvangen. Maar dan probeer ik wat langer te werken.

Dankjewel!x

5. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ja klopt ook! Je kunt je vraag ook hier even stellen bij UWV!

6. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there

Oh dat wist ik niet. Zou ook mogelijk kunnen zijn. Je kunt het altijd even navragen bij het UWV. Ik heb het toen in overleg met de werkgever op deze manier opgelost. Ook omdat ik die info op de site tegenkwam waar ik het linkje van heb geplaatst. Succes in ieder geval.

Deel Deze Pagina