combineren

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door doedie1991, 22 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. doedie1991

doedie1991 Bekend lid

28 mei 2014
    660
    0
    16
    Hoi dames een vraagje.

Ik ben zwanger en wil deze keer graag borstvoeding geven maar ik vroeg me af of ik dat kan combineren met flesvoeding vanaf ong 4 weken. Woon in koeweit en openbaar voeden kan hier natuurlijk niet. Dus graag de vraag kan ik t combineren vanaf vier weken met flesvoeding. Natuurlijk kan je kolven maar heb hier alleen maar loei dure apparaten gezien.:)

2. Spathiphyllum

Spathiphyllum Bekend lid

3 mei 2014
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zonder kolven lijkt me dat erg lastig worden. Voor je kindje is het waarschijnlijk niet zo'n probleem, maar voor jezelf zal het geen pretje worden. Je krijgt namelijk stuwing en lekkages op het moment dat je baby niet drinkt en je niet kolft, heel veel langer rekken dan de gebruikelijke tijd tussen voedingen gaat dus niet. Een dagje weg gaat dus ook als je kunstvoeding meeneemt lastig worden, tenzij je ergens even kan kolven. Daarnaast is het slecht voor je productie om voedingen over te slaan, dus het verlaagt de kans dat de borstvoeding kan slagen.

Ook zou ik zelf echt niet zonder kolf kunnen. Niet alleen voor op mijn werk, maar ook om af en toe even de druk er af te kolven, om even na te kolven om de productie wat te stimuleren, om een dagje weg te kunnen zonder dat mijn borsten op springen staan...

Is het niet een optie om bijvoorbeeld via amazon.com (of een soortgelijke webwinkel) een kolf te bestellen, die verzenden geloof ik wel wereldwijd. Of anders iemand in Nederland een te laten kopen en op te sturen?

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hoe kom je er nou toch bij dat openbaar voeden in Koeweit niet kan?
    Natuurlijk kun je daar voeden, anders zouden moeders daar toch de aanbevelingen van de koran niet kunnen volgen?

Waarom neem je geen contact op met een locale borstvoedingsgroep, zodat je weet wat de mogelijkheden zijn (en ook om aan een goedkopere kolf te komen.
    Bijvoorbeeld deze:
    https://www.facebook.com/BFSClub
    https://www.facebook.com/LLLKuwait (LLLKuwait@gmail.com)
    En voor nu vast:
    Midwifery in Kuwait

4. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.179
    10.723
    113
    Juist van die overhangende hoofddoeken of wijdere blouses etc zijn ideaal om buiten een kind aan de borst onder te verstoppen :p In Iran heb ik menig baby tijdelijk onder een chador zien verdwijnen. Hoeveel vrouwen lopen er hier niet met een sjaaltje om de nek rond om buiten even wat privacy te creeren?

5. doedie1991

doedie1991 Bekend lid

28 mei 2014
    660
    0
    16
    Hoi hoi,

Bedankt voor alle antwoorden. Mijn man zegt dat t niet is toegestaan om t hier in t ope baar te doen. Vandaar dat ik dacht dat t niet mocht. Ik zal eens kijken op de borstvoedinggroepen en dan toch maar kijken hoe ik een kolf kan aanschaffen.

Liefs doedie

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Succes!

7. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Ik voed niet openbaar (persoonlijke keuze) en ik moet zeggen dat het erg mee is gevallen. Wel is een goede kolf handig, er is misschien wel een manier om die niet-loeiduur op de kop te tikken. Let er wel op dat je voor kwaliteit kiest; loeiduur hoeft niet altijd megagoed te betekenen.

Zelf heb ik niet eens zo heel veel gekolfd; de eerste tijd iedere avond voor het naar bed gaan en daarna af en toe om de diepvriesvoorraad op peil te houden. Nu had ik een zeer ruime productie en kolfde ik makkelijk.

De eerste maanden bleef ik dicht bij huis voor zover dat kon, of ik nam voor de zekerheid een flesje gekolfde melk mee. Ik had het zelden nodig.

Na de eerste maanden werd het borstvoeden al gauw minder intensief. Momenteel (langvoedster) voed ik 2 à 3 keer per dag: na het opstaan, voor het naar bed gaan en vaak nog voor het dutje.

Als het mogelijk is om openbaar te voeden en jij wilt dat, dan zou ik toch daarvoor kiezen, omdat direct uit de borst voeden toch het simpelst is, zonder gedoe. Dus zoek het even goed uit! En anders zijn er wellicht speciale ruimtes waar je kunt voeden? Hier hebben bijvoorbeeld alle winkelcentra een borstvoedingskamer. Openbaar voeden is hier vrij gewoon, maar zo kunnen ook moeders die wat meer behoefte aan privacy hebben, comfortabel live voeden. :)

Deel Deze Pagina