Gefrustreerd aan de borst

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Nescio, 17 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hoi meiden,

Wie herkent dit? Mijn dochtertje van 17 dagen raakt meestal erg gefrustreerd aan de borst (alleen rechts). Aanhappen, paar slokken drinken, loslaten, huilen, slaan met haar hoofdje. Ze hapt vaak ook erg 'slordig' aan en verslikt zich heel regelmatig. Aan de linkerkant drinkt ze wel rustig.

Ik denk dat ik weer overproductie heb zoals bij mijn eerste, bij de lichtste borstcompressie spuit de melk eruit. Maar zelfs de ergste druk erafkolven en onderuitgezakt voeden met haar buik op mijn buik lijkt niet te werken. Ik doe al aan blokvoeden. Moet ze gewoon even wennen of zijn er meer dingen die ik kan doen om het haar gemakkelijker te maken? Het is zo zielig om haar gefrustreerd te zien, zo graag willen drinken maar het niet kunnen... en ik heb het idee dat ze ook weinig achtermelk binnenkrijgt omdat ze gewoon te gefrustreerd is en vermoeid van het wegslikken van die heftige tsr...

2. Kathl1

Kathl1 Actief lid

10 jan 2014
    224
    0
    0
    Spruw? Misschien best even een lactatiekundige contacteren. Er kunnen verschillende dingen aan de hand zijn...

3. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Heel herkenbaar, bij mij (toevallig ook rechts) en bij zeer ruime productie met flink toeschietreflex. Vooral bij volle borsten heeft zoon er nog steeds last van (nu 5 md).

Ik heb in het begin toch als enige oplossing laten aanhappen, TSR laten opwekken, afkoppelen, 'leeg" drukken in een doekje (of 2/3 doekjes) en als TSR over was en er met expressie niets uitkwam op nieuw aanhappen. Wat een knoeiboel was dat zeg... Spoot soms per ongeluk over de koffie tafel heen...

Gelukkig gaat dit vanzelf over als de productie wat afneemt en je kindje wat makkelijker de snelle stroom aan kan.

Ik denk dat je niet heel veel meer kunt doen dan wat je nu al doet, en het even de tijd geven tot je kindje wat ouder wordt.

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Bedankt voor de reacties. Rian85, dit klinkt heel herkenbaar en ik ga het verder ook zo doen. Ik kolf nu het eerste af, het is niet normaal hoeveel er dan uitkomt. Net met de hand nog geen 5 minuten de eerste druk eraf, zat ik al op 50 cc... daarna dronk ze een stuk rustiger.

Deel Deze Pagina