Mijn dochter van 12 weken weigert ineens de fles terwijl we rond de 6 weken meerdere keren een flesje gekolfde melk hebben gegeven maar dit (stom) niet wekelijks hebben bijgehouden. Nu moet ik over 3 weken weer gaan werken en wil haar toch echt aan de fles hebben dan. Wie heeft de gouden tip?
Helaas geen tips. Werk alweer een maand maar ze weigerd nog steeds. Ga dinsdag naar een pre logopedist. Maar heb niet de hoop dat zij wel iets voor elkaar krijgt.
Vaak hoor je wel dat ze rond 12 weken even gaan flesweigeren en daarne weer gaan drinken. Maar zo niet, dan kun je het misschien proberen met een bekertje of de fles zonder speen erop. Eén van mijn dochters bleef hardnekkig flesweigeren en accepteerde hem alleen als er geen speen op zat. Blijkbaar is zo'n speen een heel vreemd ding voor een kindje dat de borst is gewend.
Ik ga tijdens werk naar het kinderdagverblijf. Of mijn vriend komt met haar langs. (Werk in het ziekenhuis). Helaas geen andere oplossing tot nu toe.
Hier ook een fervent flesweigeraar! Ik reed ook altijd op en neer naar de gastouder, heel gedoe. Nu gaat t met een lepeltje zo goed (snel) dat hij sinds vorige week zijn complete voedingen naar binnen gelepeld krijgt. Ze doet dan 3 voedingen van ong. 80cc ipv 2 van 120cc en dat gaat gelukkig goed. Alleen op papa's dag wil het nog niet (geen geduld denk ik) dus dan rijd ik nog op en neer. We blijven wel elke voeding fles aanbieden, daarna pas lepelen. Maar tot nu toe zonder succes.
Ik heb alleen geen mogelijkheid om op en neer te rijden tussen werk en opvang. Ik hoop dat ze toch snel de fles leert kennen.
Ik het te ver van elkaar Kally? Want je hebt gewoon tijd daarvoor he? Maar hopelijk lukt het toch met de fles. Wat hier eventjes heeft geholpen was het huis uit gaan. Als ik er dus niet was dronk ze prima uit een fles. Maar daar is ze nu ook mee gestopt.
Het is eigenlijk niet te doen om heen en weer te rijden. Als ze de fles echt niet pakt dan ga ik dat natuurlijk wel doen, maar dan moet ik echt haasten. Ze heeft net een paar slokjes gepakt, per ongeluk denk ik, dus we proberen het vanavond weer en dan door m'n moeder of zo en ik ben dan de deur uit. Wie weet werkt t wel 😉
Ik kan je alleen maar succes wensen, want hier was het een heel lastig probleem bij mijn dochter. Ook rond 7 weken geprobeerd, gelukt, wij dachten: 'kat in het bakkie, dat kan ze dus ook'. Niet bijgehouden en slecht drinken op het KDV. Bij mijn zoon ging het vanaf het begin niet goed. Die drinkt nu heel matigjes uit de fles, soms wel soms niet. Hij probeert het wel in elke geval. Geen hulp hier dus, maar het is een lastig probleem. Andere speen geprobeerd? Bij mijn dochter ging Tommee Tippee redelijk, maar mijn zoon drinkt uit een Difrax speen met een Medela flesje. Smal of breed maakt uit.
Hier ook geen flesliefhebbers. Jongste dochter weigerde volledig. Dan zat ze bij papa op schoot, en krijsen als ze de fles aan zag komen.... Dus toen kwam de dag dat ik weer aan het werk moest. Ik ben met klotsende oksels vertrokken. De gastouder belde een uurtje later dat mevrouwtje keurig haar flesje had leeggedronken. En bedankt! Je hebt al tips gehad, wie weet gaat het bij jullie ook wel op deze manier. Daarna wou ze thuis (als ik bijv laat aan het werk was) wel opeens de fles.
Hey, het is gelukt! Ze heeft inmiddels 3 flesjes op! De truc was de gekolfde melk iets warmer te geven dan normaal. Ook drinkt ze alleen uit een avent flesje, die zat toevallig in een babydoos. Het is in ieder geval een hele opluchting Bedankt voor de tips.
Gelukkig maar! Hele opluchting, hè! Hier gaat het nu ook goed. Mijn zoon drinkt alleen liggend in de box uit de fles! :