En nu? Ons zoontje drinkt wisselend (5-8 keer per 24 uur) en vaak onrustig. Hij krijgt medicatie voor reflux (al vraag ik me af of dat voldoende doet maar goed...) er is geen sprake van spruw (HA heeft meegekeken). Tijdens het drinken laat hij vaak los en vervolgens wil hij snel al helemaal niks meer. Enige wat ik merk is dat ik niet meer zo vaak een TSR heb tijdens het voeden, maar dat komt ook doordat hij steeds weer loslaat en hij dus niet lang genoeg zuigt om er een op te wekken... Maar nu begint zijn curve af te buigen. Groeit normaal 300-400gram per week (het is een flink mannetje en zit op de bovenste lijn van de curve) en is nu in 11 dagen 200 gram aangekomen. Ik hou de curve van BV-com bij en daar buigt hij nu heel duidelijk af. Maar wat moet ik nu dan doen? Want ik kan de melk er niet inproppen en hij zal het toch zelf moeten doen?
ja dat is erg veel! ons ventje groeide in het begon ook belachelijk hard. en nu is hij even een moment gestagneerd met groeien. gelukkig maar want anders zou hij binnen een jaar boven ons uit groeien Ik maak me er niet zo'n zorgen over want ons ventje is tevreden. Ons ventje heeft verborgen reflux en in behoorlijke maten (ik vind nog steeds ooit bloed op het lakentje, gelukkig maar zelden) Maar we kunnen er alletwee nu mee hendelen en hij heeft er nagenoeg nu geen last van. hij is vrolijk en lacht heel veel, ontwikkeld zich goed en kan lekker rustig slapen, en het belangrijkste: hij heeft eigenlijk nooit pijn meer! maar in het begin dronk ons ventje ook gruwelijk veel gewoon om de pijn te verzachten in mijn ogen en hierdoor groeide hij dus ook heel hard. nu de medicijnen dus werken is deze lijn ook heel snel af gebogen waardoor hij nu wat gestagneerd is, maar de combi van lengte en gewicht is nog steeds boven gemiddeld. en al zou deze er wat onder gaan zitten maak ik mij nog steeds geen zorgen.
Ik heb altijd gehoord dat je de plasluiers goed in de gaten moet houden, dat dat ook 1 van de richtlijnen is of ze genoeg gedronken hebben. En dat bij bv niet alleen geld hoe snel ze groeien. Dus heeft hij wel 4 a 6 plasluiers?
@frannie: ja ik weet idd dat 100-150 gram per week normaal zit en hij zit daar nu dus ook op. Maar het is zo'n verschil met wat hij voorheen groeide in een week. Hij drinkt de borst nu ook niet meer leeg en dat deed hij voorheen wel. @corry: ja wellicht is dat dan wel mede een oorzaak. Ik heb zelf eerst ook overproductie gehad dus misschien kreeg hij dan wel teveel binnen. Nu moet hij er harder voor werken en heb de indruk dat hij nu vaak niet op een 2e tsr wil wachten en dan maar afhaakt. Gisteren was ik van huis en gaf mijn man gekolfde melk, hij dronk de fles toen in één teug leeg, terwijl hij aan de borst nu dus veel onrustiger drinkt. Hij is gewoon gewend dat er een continue stroom van melk is en dat is nu niet meer sinds de productie gestabiliseerd is. Hij is verder ook wel tevreden, slaapt met de medicatie ook veel beter en wordt niet meer steeds gillend wakker. @mamavananne: ja plasluiers heeft hij nog wel voor elke voeding, ze zijn wel duidelijk minder vol dan voorheen. Maak me over de hoeveelheid vocht ook niet zo'n zorgen. Het is niet dat hij niks drinkt, maar meer dat hij minder drinkt. Ik zal het gewoon nog even aankijken. Over een paar weken toch weer controle op cb.
Is volgens mij vrij normaal met borstvoeding, dat ze in het begin heel hard groeien en daarna wat minder.
Hier ook zorgen om de aantal gram in de week zorgen gemaakt, maar hoeft niet. Als het maar minimaal 100 gram per week is...