Kolftijden vs voedingstijden: hoe doen jullie dat?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door raspberry, 5 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

He meiden,

ik ben deze week weer gestart met werken en (dus) ook met kolven. De kolftijd die ik nodig heb, valt me nog een beetje tegen (20 minuten per borst, tegen 10 als ik gewoon thuis ben, :)). Hoe doen jullie dat op het werk: beide borsten na elkaar afkolven, of gewoon 1 borst kolven op de tijd dat je anders ongeveer zou voeden?
    Live geef ik namelijk 1 borst per voeding.
    Ben benieuwd hoe julie dat doen en hoe je de tijden bepaalt dat je kolft...

2. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    ben bang dat dat voor iedereen anders is...

Ik gaf ook altijd 1 borst per voeding, maar kolfde er vaak 2 (de 2e niet helemaal leeg). Dit om tot voldoende 'productie' te komen.
    De tijden hield ik zoveel mogelijk gelijk met de tijden die ik thuis zou voeden.
    Je kan evt, als je het allemaal echt te lang vindt duren, een dubbele borstkolf kopen, zodat je 2 borsten tegelijk kan afkolven. Ik heb dit nooit gedaan, na een tijdje ging het bij mij toch wel wat sneller. Ik moest me 'gewoon' even leren ontspannen ipv het snel-snel te willen doen.
    Succes ermee!

3. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Ik kolf 2 keer op het werk, ong. 4 uur ertussen.
    Ik doe dit wel met een dubbele kolf, ben in 15 minuutjes klaar en heb dan weer bijna 1 1/2 voeding, gaat wel goed dus ;)
    Thuis kolf ik alleen vlak voordat ik naar bed ga en 's ochtends (alleen als ik moet werken)

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

OP zich kolf ik voldoende af als ik tijdens het werk kolf (alleen de eerste keer niet, toen was het 'maar' 80 cc, voor de rest kolf ik gewoon wel 120-130 cc, dus voldoende voor 1 voeding.
    Vandaag heb ik na de laatste voeding thuis gewoon de andere borst ook afgekolfd en zodra ik thuis was ook weer. Maar dan had ik ook maar een half dagje... bevat me in ieder geval beter dan op het werk kolven, :D
    Maar 't zal idd wel ff wennen zijn, voordat ik gewoon ontspannen kolf op het werk. Ga nu in ieder geval een boek meenemen om lekker te lezen onder het kolven en dan zet ik de wekker wel op een kwartiertje, kijk ik dan wel hoe ver ik ben, :)

5. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Aan kolven op het werk moet je idd even wennen, ik neem nu ook een tijdschrift mee en lees dat tijdens het kolven, soms zelf een kopje thee/koffie :) het gaat prima nu ;)

Deel Deze Pagina