Op het CB hebben ze me aangeraden s'morgens de eerste 2 voedingen slechts 1 borst te geven ipv 2 omdat hij nogal hard groeit. Moet ik dan die andere borst afkolven?omdat die op knappen staat of wennen je borsten hier na een paar dagen aan? Ik merk dat mijn zoontje na 1 borst ook tevreden is, zou ik dan niet alle voedingen 1 borst aanbieden? Of geven jullie altijd 2? Uit het flesje drinkt hij ongeveer 130 cc. Dit is toch niet echt veel? Hij komt ook meestal om de 2,5 uur. Ik merk dat mijn rechter borst meer melk produceert dan links, vaak zelfs het dubbele! Hebben jullie dat ook? Alvast bedankt voor jullie antwoorden
hoi bobbie, verschil in productie is heel normaal. bij mij werd het na verloop van tijd gelijker maar dat hoeft niet. ik zou verder gewoon geven zoveel als je zoontje wil. het geeft niet dat hij hard groeit hoor, zolang hij borstvoeding krijgt, dat is een rare opmerking van het cb. 130 cc is niet heel veel vind ik, dat kreeg mijn zoontje ook toen hij zo oud was. verder geef ik nu altijd 2 borsten maar heb een poosje 's ochtends de 1e voeding maar 1 borst gegeven en de andere gekolft. wat kolven betreft: als je niet kolft passen je borsten zich wel aan, pas wel op voor borstontsteking (harde/rode plekken). je kunt ook kolven voor een beetje voorraad in de vriezer alje dat prettig vindt.
Ik had ook een verschil in productie maar dat lijkt nu beter te gaan worden. Marijn krijgt ook een borst per keer en mijn borsten hebben zich daar aan aangepast. Als het nu hel erg word kan je mss wat met de hand afkolven, dan is de ergste spanning van je borsten af.
mijn kleine krijgt s'morgens ook 1 borst,en de andere kolf ik af,en dat doe ik later in de vriezer. s'morgens heb je altijd meer melk,dus ik zou de rest van de dag gewoon 2 borsten aanbieden. en de ene borst produceert vaak meer dan de andere,maar dat kan per dag verschillen merk ik bij mezelf. en 130 is idd niet veel,mijn zoontje drinkt nu ong.210 cc.en hij is bijna 6200 grm,volgens het cb zit hij op het randje qua gewicht,het kan nog net. maar ik trek me daar niet veel van aan,hij doet het supergoed. hoe zwaar is jouw zoontje?
Ik zie dit topic nu pas... het is onzin wat het Cb zegt, van bv kun je niet teveel krijgen! Dus voedt hem lekker met wat hij wil, gewoon op verzoek, als dat 2 borsten is, dan 2. verschil in productie van je borsten is ook normaal., vrijwel iedere vrouw heeft dat. Bij mij levert links overduidelijk het meeste op.
Weer zo'n advies van een CB, wat nergens op slaat. De eerste 3-4 maanden groeien bv-kindjes snel,vaak bij een maand of 4 komt er een gelijkmatigere groei. Dat je CB dit zegt bewijst maar weer eens dat er bijzonder weinig know how is over BV. Net zoals boven mij al gezegd,kindjes kunnen van bv nooit teveel krijgen, dus een dikke vinger naar het CB , en je kindje gewoon beide borsten aanbieden, is voor je kindje goed ( want die groeit fantastisch) en voor je productie is het ook goed ( past zich aan je kindje aan). Ik zou zeggen: vooral doorgaan Die van mij was met 3 maanden 7490 gram, is toch fantastisch hoe ze groeien op jouw melk.
Ik kolf links ook het dubbele van rechts, raar he. Als je ziet dat hij genoeg heeft aan één borst dan zou ik de andere borst kolven dan heb je lekker een voorraad. Ik moest ook 1 borst gaan geven maar ze zat ontzettend mooi op 5 voedingen en lange nachten slapen dus dat heb ik niet gedaan.
jingels schreef: Die van mij was met 3 maanden 7490 gram Dirk zat daar ongeveer met 7 maanden, zijn zusje was al bijna jarig met dat gewicht. Als je onzeker bent t.o.v. de groei van je kindje, vul dan de metingen eens in op de borstvoedingscurve op borstvoeding.com. Dan kun je zien hoe je kind het doet t.o.v. andere borstgevoeden kinderen. Veel betrouwbaarder dan de CB-curve.
Nee ik ben gelukkig niet onzeker over zijn gewicht . Hij zit op de CB-curve inderdaad op de laagste lijn geloof ik, maar ach, hij is supervrolijk, ondernemend, ontwikkelt zich goed, eet als een bootwerker én heeft de bouw van zijn vader (type wandelende tak zeg maar). Maar inderdaad, het is heel leuk om te kijken hoe hij het doet tov andere bv-kindjes, en die curve geeft een heel ander beeld dan de CB-curve. Dan zit ie ineens meer naar het gemiddelde.
Nou, ik bedoel dat het verschil van onze kindjes zo groot is in "leeftijd-gewicht". Ik weet niet echt wat nou de gemiddelden zijn. Ik zag dat Mitchell op de groeicurve van borstvoeding.com net iets boven het gemiddelde zat. Wat bedoelde het cb met: op het randje qua gewicht?
het verschil is inderdaad wel groot,maar het ligt er ook aan wat het geboortegewicht was enzo met op het randje bedoel ik dat hij niet zo goed gegroeit was,het cb zegt dat hij sowieso 100 grm per week moet aankomen.en hij was 260 grm aangekomen in 4 weken tijd. de volgende keer moet hij meer aan zijn gekomen. ik doe nu al meer in zn fles ong 210/220.hij krijgt nog steeds 5 voedingen per dag,lengte en omtrek was wel in orde