aan de borst nog te leren met 3 maanden? :S

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door mirwar, 13 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Mijn dochtertje Dewi heeft misschien maar 1,5 a 2 weken uit de borst gedronken...ze is zoooo onrustig tis net een wild dier zoals ze aan mijn borst zit..Met haar hoofd schudden, met haar armen heen en weer en knijpen, met haar benen trappelen en schoppen, rekken en strekken..niks aan!
    Ik kolf nu dus al die tijd full time maar dit is best vermoeiend en het is natuurlijk veel makkelijker, natuurlijker en fijner om je kindje gewoon aan de borst te hebben!

Dewi is nu 3 maanden en ik vroeg mij af of het nu te laat is om het haar alsnog te 'leren'. Ik probeer t af en toe wel maar ze wordt al hysterisch zodra ze de tepel in haar mond heeft (krijgt ook amper grip!).

Heeft iemand hier ervaring mee/tips hoe dit aan te pakken? En is t uberhaupt nog wel t proberen waard?

Alvast bedankt!

Liefs Mir

2. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik denk dat je dan echt een professional erbij moet halen, ik heb verhalen gehoord dat het kan.
    Alleen zal ze haarzelf een andere drinktechniek moeten aanleren. Aan de borst is nou eenmaal anders als de fles.

Ik stel voor dat je kontakt opneemt met iemand van de VBN. Telefoonnummers vind je op borstvoedingssforum.nl----> rechtsboven in.

3. ik heb er ook al van gehoord, van relactatie. Maar zou ook idd hulp zoeken, want alleen lijkt het me moeilijk. Heel veel succes!

4. valhalla

valhalla Niet meer actief

Wow meis ik vind het echt super knap van je dat je zo lang full time kan kolven! Jij hebt echt een ijzeren wil volgens mij!

Ik hoop voor je dat je meisje het nog gaat doen... heel veel succes

5. MaMart

MaMart Lid

21 mei 2007
    5
    0
    0
    Kampen
    Het is absoluut het proberen waard!
    Hier een vergelijkbaar verhaal. Jaëlle heeft ook alleen de eerste 1,5 week aan de borst gedronken, maar omdat ze een verkeerde drinktechniek had moest ik overstappen op fulltime kolven. Dit heb ik zo'n 9 weken gedaan en toen begon het toch weer te kriebelen! Ik heb haar toen weer aangelegd en ze deed 't in één keer goed! Ik was zo trots!
    Ze heeft toen zeker 7 weken op één voeding na weer helemaal volledig aan de borst gedronken. Ik gaf de laatste voeding met de fles zodat ze dat niet zou ontwennen voor als ik weer moest gaan werken. Het ging super!
    Tot zo'n 2 weken geleden, toen weigerde ze van de ene op de andere dag om uit de borst te drinken! Wat ik ook deed, het werkte niet! Dus nu ben ik weer gewoon fulltime aan het kolven. Maar ik ben blij dat ik het geprobeert heb, het is zo heerlijk om die momentjes met je kindje te hebben!

Nou ik hoop voor je dat het gaat lukken! Succes!

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Mirwar, ik denk dat het zeker het proberen waard is, maar ik zou wel hulp inschakelen van een lk die je thuis komt helpen met het aanleggen en observeert hoe het gaat/hoe jullie het doen. Succes!

Relactatie is toch weer beginnen met het opgang brengen van de borstvoeding nadat er gestopt is? Of heb ik dat nu verkeerd begrepen? Hier is nog gewoon bv, die word alleen gekolfd en met een fles gegeven (of heb ik dat nu ook verkeerd begrepen? :oops: )

7. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groningen
    Hoi bolbuikje,

ja dat dacht ik idd ook!

Misschien toch maar es even zo'n vrouw bellen...
    Aan de ene kant wil ik t heel graag proberen maar aan de andere kant was t ook steeds zo'n drama dat ik DAAR geen zin meer in heb!

@Valhalla:

bedankt voor t lieve compliment! Dat is echt een steuntje in de rug!

8. :oops: :oops: Zal anders wat beter lezen...

Maar toch veel succes gewenst.

9. Lieke87

Lieke87 Actief lid

11 sep 2007
    308
    0
    0
    Elburg
    hej, ik heb precies hetzelfde gehad. Maar toen ik het een keer weer probeerde, deed mijn zoontje het in een keer goed. Helaas moest ik alsnog gewoon doorgaan met fulltime kolven want dan konden we de melk verdikken met johannes brood pit meel... vanuit de borst kan dat niet en zo'n papje ervan lust hij niet dus nu geef ik gewoon de gekolfde fles. We gaan wel binnenkort overstappen op flesvoeding want 't begint een beetje op te raken. Ben toch blij dat ik 'm zo'n 4 1/2 maand borstvoeding heb kunnen geven.

Zou er een lactatiedeskundige bij halen... maar als 't niet lukt, lukt 't niet.... 't is wel balen en 't kost inderdaad veeel energie dat kolven maar je geeft je kindje wel 't beste. Zou zelf nog wel langer willen doorgaan, tot hij minstens een half jaar is maarja... op is op. :p

Groetjes, Lieke.

10. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @Lieke87: borstvoeding is nooit zomaar *op*. Het is namelijk een kwestie van vraag en aanbod.
    Als je vindt dat je te weinig opbrengst hebt, kan je de kolfopbrengst verhogen door vaker te kolven en door middel van verantwoord domperidom gebruik, eventueel mbv een lk.

11. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groningen
    Ik kolf nu al 3 dagen achter elkaar elke 2 uur, soms zelfs elk uur....maar de opbrengst wordt niet verhoogd...Hoelang moet je dit doen dan zo vaak kolven? Tepels doen me er goed zeer van!

12. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Mirwar: mag ik ook vragen wat voor kolf je gebruikt ? Dubbelzijdig geeft n.m. het beste effect.

13. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groningen
    ik heb de medela swing en een avent handkolf (die gebruik ik sochtends in bed..die medela maakt nl heel veel lawaai...)

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou eens een dubbelzijdige electrische kolf huren, kijken of dat wat is. Ik heb dat ook gedaan en het ging veel beter dan met mijn Avent handkolf! Heb daarna de pump in style gekocht, ben er erg blij mee.

15. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Maar met ft kolven is het wél veel moeilijker om je productie op peil te brengen en te houden. Ookal ga je meer kolven, dat geeft niet altijd de garantie dat het ook lukt.

Ft kolven en live voeden is niet zomaar op 1 lijn te zetten.

16. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groningen

Ik kolf me rot! tepels doen me er zeer van...:( maar er komt niet meer uit dan anders... :(

17. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Oh als het zeer doet, gaat er iets niet goed Mirwar!

Heb je de kolf misschien te hard staan? Je moet hem zo hard zetten dat het geen pijn doet, maar dat er wel iets uitkomt.

Hoevaak kolf je nu en met welke kolf?

18. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groningen
    Nou ik heb de medela swing, maar als je em op den duur elk uur erop hebt dan ga je het wel voelen hoor...:(

Ik krijg met moeite 50cc uit 2 borsten! is toch niet normaal?! Na een aantal uren (8 a 9) krijg ik er misschien 140/160 uit....

Vind t zo jammer..wil t zo graag en doe echt wel mijn best maar krijg er gewoon niet meer uit! :(

19. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Als je je productie op wilt hogen, moet je heel vaak korter gaan kolven. Het liefst elke 2 uur een minuut of 10. En 's nachts ook een keertje. Je bootst dan als het ware regeldagen na. Dit moet je een aantal dagen volhouden.
    Je kunt ook clusterkolven: je neemt een blok van bijvoorbeeld 3 uur. Elke 20-30 minuten kolf je een aantal minuten (5-7). De spullen zet je dan onder een schone handdoek weg.

Dit moet helpen om je productie te verhogen.

Je kunt ook een goede dubbele kolf huren, de swing is niet zo geschikt voor ft kolven. De Medela Symphony is bij de thuiszorg te huur en is de beste kolf die er bestaat. Daarmee heb ik de boel van 20cc per dag (!) naar 1400 cc gekregen in nog geen 2 maanden.

Deel Deze Pagina