Ik wil straks fulltime gaan kolven, heel veel vrouwen vinden het 'prachtig/teder/mooi/geweldig' om een kindje aan de borst te hebben... ik niet Wij verwachten over zo'n 10 weekjes ons 3de kindje. Bij de eeste heb ik het geprobeerd, maar t was geen succes... t was een drama. Dus daar zijn we snel mee gestopt, bij de 2de hebben we t maar gewoon niet gedaan omdat het bij de eerste mis ging. Nu vind ik borstvoeding toch het beste voor de kleine, dus wil ik wel dat 'het' straks mijn melk krijgt.. Maar hoe ga ik dit aanpakken? Ik heb al een kolf gekocht (avent)... maar dan... Kan ik meteen na de bevalling gaan kolven? Moet ik de kolf al mee nemen naar t ziekenhuis? Vooral de eerste week(en) is nog een zwart gat voor mij, ik wil graag weten hoe ik het aan moet gaan pakken. Graag uw advies
Om de voeding op gang te laten komen: zoveel mogelijk huid/huid contact direct al na de bevalling. Mijn advies zou eigenlijk zijn om de eerste week wel aan te leggen omdat dit de BV het makkelijkst op gang brengt. Mocht je dit niet willen of gaat dit niet makkelijk: dan vanaf moment 1 iedere voeding kolven. Heb je de dubbele kolf van Avent? Ik zou wel adviseren om dubbelzijdig te kolven aangezien dit enorme tijdswinst levert en dat zeker bij fulltime kolvende moeders erg fijn is. Iedere voeding kolven: dus ook de nachten (of juist de nachten want dan is de meeste productie) Blijkt dat je makkelijk en veel kolft dan kan je na 2 weken eens proberen om de tijd tussen het kolven iets te verlengen. Ik zou je kolf zeker meenemen naar het ziekenhuis: mocht je langer moeten blijven dan hebben ze daar een dubbelzijdige symphony van Medela, start het kolven dan daar mee op. Voor het toeschieten van de melk dus veel huid/huid contact (ook voor het kolven je borsten even rondom masseren). Nog om te overdenken: kolven kost meestal meer tijd dan live voeden, is meer een ding/onderneming. Hierdoor is het voor veel vrouwen lastiger om vol te houden. Bedenk goed van tevoren wat je wilt en blijf hier dan achterstaan (dus wil je niet aanleggen maak dat dan ook duidelijk aan VK en kraamzorg) Fijne tijd!
Mocht de voeding niet makkelijk op gang komen huur dan zelf in de 1e periode ook de symphony voor thuis.