Rugpijn van volle borsten?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door saartje1982, 10 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Ik heb een vraagje.

Ik wordt vaak om een uur of 5/5.30 wakker met 'ploftieten' en ontzettende rugpijn. De pijn zit tussen mijn schouderbladen. Meestal ga ik dan maar even kolven, als T nog niet wakker is. Maar als ik dan weer ga slapen wordt ik toch weer wakker met pijn in mijn rug. Nu kan het ook door ons matras komen (is nu ongeveer 10 jaar oud) maar ik zou het zo de vinden om een nieuwe te kopen als het aan mijn volle borsten ligt.
    Meerdere van jullie deze klachten?

2. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Meiden, kan iemand mij hier tips voor geven. Wij hebben een nieuw matras gekocht (moest toch :)). Maar ik wordt nog steeds wakker van de rugpijn. Zit nu weer (5.30u) maar te kolven, in de hoop dat ik zo nog even kan slapen. Nu slaapt de kleine een beetje door, wordt ik elke nacht bijna huilend wakker van de pijn.

Iemand ideeën?

3. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Ik heb hetzelfde maar dan lage rugpijn.
    Vroeg me ook al af of dat door de volle D cup kon komen (had eerst C).
    Het is echt van de laatste maanden

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik herken het wel van de eerste tijd. Volle borsten kunnen pijn doen en dat kan uitstralen naar je rug.

5. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Yep, hier ook. Had het bij mijn dochter ook en nu weer. Door de zwaardere en volle borsten pijn in de rug, tussen schouderbladen.
    Probeer zoveel mogelijk een goed houding aan te nemen tijdens het voeden, je rug recht te houden, en wellciht wat spierversterkende oefeningen te doen om je rug sterk genoeg te houden om je borsten te kunnen dragen. Ga desnoods eens langs een fysiotherapeut om oefeningen te krijgen.

Succes!

6. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Ik had dat in het begin ook! Bij mij kwam het ook door het slapen met bh aan. Die zit toch strakker als je ligt op een of andere manier!!
    Ik ben toen gaan slapen met die sporttopjes ipv een bh en sindsdien is het over...

dus ik weet niet of jij met bh slaapt? Misschien zou je het eens uit kunnen proberen!

7. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Dames, bedankt voor de tips.

@ Pluus, ik slaap niet met een bh, in het begin wel gedaan, maar dat zat helemaal nie lekker. En sinds ik eigenlijk niet meet "lek" slaap ik dus weer lekker naakt :) Heb vandaag wel een strak topje gekocht. Misschien dat dat helpt.

@ Woezel, ik zal morgen even de fysio bellen.

Hopelijk gaat het vannacht weer een keertje goed. Kijk er niet naar uit om weer huilend om 5 uur beneden te zitten terwijl manlief en zoonlief lekker liggen te pitten :(

8. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Nou, het hemdje heeft niet geholpen. Vannacht om 4.30u wakker. Nu maar even snel kolven. En zo snel mogelijk de fysio bellen, auwww :(

9. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    He getsie! Dat is niet leuk!!!
    Hopelijk kan de fysio snel voor verbetering zorgen!

10. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Nou, kon meteen vanochtend terecht bij de fysio/ manueeltherapeut. Hij heeft alles een beetje los gemaakt, gewrichtjes en spieren. Voelt nu al een stuk beter. Hoop op een heerlijke nachtrust vannacht :)

11. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oh fijn dat je al terecht kon! Hoop dat het nu beter gaat en je ff lekker kan slapen! Sterkte!

12. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Ik hoop dat je vannacht goed kan slapen!

13. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Dacht gisteravond, lekker vroeg naar bed. Lag er om 21.30uur in. Werd om 2uur wakker van rugpijn, wel lager dan het hiervoor zat. De fysio heeft dus wel geholpen, maar volgende week mag hij mijn hele rug doen ipv alleen tussen mijn schouderbladen. Hopelijk kan ik dan eindelijk eens een nacht pijnvrij slapen, want dit breekt me op. Als het echt door mijn borsten komt (dat denkt de fysio wel) denk ik er serieus over om te stoppen als die pijn aanblijft. Dit breekt me echt een beetje op, dan slechte slapen. En het frustrerende is dat ik niet door mijn mannetje wakkergehouden wordt, dat zou iknog wel kunnen hebben :)

Deel Deze Pagina