Ik heb vanmorgen een darmkoliek aanval gehad, wat een hel zeg. Huisarts heeft me een morfine injectie gegeven en voor de zekerheid wordt de urine nagekeken,vanmiddag uitslag. Maar wat kan ik nu verwachten. Als ik op internet zoek (wat ik natuurlijk niet moet doen ) lees ik veel dat er meer aanvallen kunnen komen. Klopt dat, of kan het ook eenmalig zijn? Mijn moeder vindt het raar dat ik niet doorgestuurd ben voor een echo. Zijn hier mensen die erg ervaring mee hebben? Hoe verliep het bij jullie? En wanneer is de pijn echt weg? Want ondanks de morfine voel ik het nog wel. Het is nu gelukkig wel draaglijk.
Ik zou ook om een echo vragen, hoe weet je zeker dat het een darmkoliek was?. Pijn van galstenen kan naar veel plekken uitstralen bijvoorbeeld (soms denken mensen dat ze een hartaanval hebben, ik dacht bij mij aan een niersteen omdat het in mijn rug was). Enige wat bij mij de aanvallen een beetje dragelijk maakte waren diclofenac zetpillen, ik had mijn galblaas vol met stenen en had zo’n 4 aanvallen per week.
Mijn man heeft het jaren geleden éénmalig gehad. Was wel na een paar onrustige dagen met slecht eten, slapen en rust.
Hier ook helse pijnen en idd doorverwezen voor een echo en het bleken galstenen te zijn.. die aanvallen kwamen zo'n 3/4x per week en stopte pas toen de galblaas eruit is gehaald....
hier ook. er werd eerst gedacht aan blindedarmontsteking, echo en ct-scan gehad maar die waren goed. ontstekingswaarden in bloed waren iets verhoogd maar niet ernstig. Nog steeds regelmatig buikpijn op dezelfde plek en ik loop bij een mdl-arts. maar wat het nu is? geen idee, zal wel op spastische darm gegooid worden. ik heb tijdens die eerste aanval (die paar weken duurde, ik zat aan de morfine en dan was het nog pijnlijk) ook koorts. ik heb het gelukkig niet meer zo erg gehad maar heb nog regelmatig pijn.
Net even gebeld voor de uitslag van de urine, die was schoon. Voor de huisarts een bevestiging dat het inderdaad een darmkoliek was. Hoogstwaarschijnlijk eenmalig, dat hoop ik dan maar. Ik zie wel een beetje op tegen het moment dat de pijnstiller is uitgewerkt.
Ik had koliek aanvallen...deze kwamen door galstenen. Echter was mijn urine wel schoon! Werd dus ook weggestuurd. Maar de aanvallen bleven wel komen. Enige wat hielp was diclofenac zetpillen. Uiteindelijk is mijn galblaas verwijderd.
Hoe is het met je ontlasting? Als ik een opvlamming heb van mijn darmziekte dan heb ik ook helse koliekpijnen, door die darmziekte mag ik geen pijnstillers zoals ibuprofen en ik ben allergisch voor morfine. Maar voor de diagnose heb ik een scopie gehad ipv een echo. Als dit vaker voor komt dan zou ik zeker een doorverwijzing naar een mdl arts eisen. Overigens heb ik nog nooit gehoord van een morfine spuit bij een blaasontsteking...
Mijn urine was ook schoon, maar gezien de pijn en maagverkleining (veel afvallen geeft sterk verhoogde kans op galstenen) liet de arts toch een echo maken. Idd galstenen, 3 weken later goddank galblaas verwijderd.
Ik had het verkeer wb de injectie. Omdat hij het had over pijnstiller ging ik ervan uit dat het morfine was. Maar het was dus diclofenac. Mijn ontlasting is de laatste tijd vrij hard, maar daar heb ik vaker last van in de week voor mijn menstruatie. Ik heb trouwens de dag ervoor ook flinke buikpijn gehad en een opgeblazen buik. En ook nu voel ik het weer opkomen, ben als de dood dat ik weer zo'n aanval krijg. Mocht dat wel zo zijn, dan sta ik erop dat ik doorgestuurd word.