Vragen over vlekjes zoontje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Esmaralda, 15 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Mijn zoontje heeft nu sinds 2 dagen allemaal kleine rode vlekjes op zijn romp. Het zit nu ook in zijn nekje, hals en achter zijn oortjes.
    Het is niet heel vurig, behalve als hij in bad gaat ofzo.
    Verder heeft hij al sinds zondagavond koorts (38,5-39,8).
    Hij is redelijk vrolijk, ik heb niet echt het idee dat hij zich enorm ellendig voelt. Hij is wat hangeriger en humeuriger dan normaal, maar niet abnormaal ofzo.

Alleen nu zit het zo, er heerst rode hond op de peuterschool van mijn oudste. Mijn jongste is daar nog niet tegen ingeënt. Pas met 14 maanden pas.
    Hoe ziet rode hond eruit in het beginstadium? Want vind op internet alleen maar enorm heftige foto's.
    Ik dacht eerst aan 6de ziekte, maar hij heeft nog steeds koorts en de vlekjes zijn echt ronde rode stipjes. Mijn oudste heeft de 6de ziekte gehad, maar dat zag er anders uit.

Daarnaast, mijn zus is nu 24 weken zwanger. Als ze morgen beter zijn, zouden we naar haar toe gaan, voor de intocht van Sinterklaas. ALS het eventueel rode hond is, is het dan schadelijk voor haar?
    Ik voeg ook wat foto's toe. Als je ze zo op het blote oog ziet, zijn het echt rode stipjes, een soort uitslag.

2. minniii

minniii Fanatiek lid

16 mei 2011
    1.011
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Zuid-Holland
    Rode hond is zeker gevaarlijk voor zwangere vrouwen.
    Zal toch even langs de huisarts gaan.. waarschijnlijk is het de 5e ziekte ofzo. maar omdat hij toch koorts heeft zal ik het wel even laten nakijken.

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Bel je ha even. Die weet meer.
    Het kan gewoon door de koorts komen, maar het is nu dag 5 met koorts ;)

4. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Kan echt vanalles zijn. Zou echt even de dokter bellen.

5. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Als je zus is ingeënt tegen de rode hond kan het geen kwaad hoor! Maar Z
    zou ook even naar de ha gaan zeker omdat hij toch al een poosje koorts heeft.

6. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

Onze zoon had deze bultjes door de hoge koorts die hij had bij een dubbele oor en keelontsteking.
    5 dagen zo'n hoge koorts is altijd een indicatie om de ha op te bellen.

Succes en beterschap met je mannetje

7. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Nouja dat is het dus, ik kan de huisarts niet meer bellen. Je kunt daar maar bellen van 08:30-09:30 en daarna alleen voor spoed.
    Mijn zoontje is dinsdagmiddag nog nagekeken door de kinderarts (moest toevallig voor controle) en toen was alles goed (oren en keel.)
    Ik was vanochtend vroeg weg, dus kon niet erheen. Mijn oudste is ook ziek, dus kan ook ff geen kant op.

Nog 2 foto's van dichtbij:

8. minniii

minniii Fanatiek lid

16 mei 2011
    1.011
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mijn zoontje heeft het ook gehad en dat was toen de vijfde ziekte.

Maar het kan echt van alles zijn.

Over rode hond en zwangerschap, zijn de meningen dan verdeeld. Als je het googled komt er toch echt uit dat het voor een ongeboren kindje ernstige schade kan aanrichten.

Je kan anders ook de dokterspost in het ziekenhuis even bellen voor advies, vraag even wat ze adviseren.

Ik weet van ons zoontje dat je kindje niet meer dan 3 dagen achtereen hoge koorts mag hebben van 39,0 graden of hoger. wij moesten na 3 dagen sowieso naar het ziekenhuis door de koorts:(

9. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Echt? Hij heeft al meer dan 3 dagen koorts idd. Maar het varieert van de 38 tot 39,8. Savonds is het vaak hoger, maar het is nooit onder de 38. Ik geef hem al sinds maandag zetpillen, want hij is gewoon niet lekker. Wit gezichtje, rode oogjes. Normaal eet hij alles wat los en vast zit, maar nu alleen maar beetje drinken en crackers. Ik kijk het nog even aan, als het vanavond weer zo hoog word bel ik de HAP even voor advies.

Mijn zus heeft het net gevraagd aan haar vk en die zegt dat ze uit de buurt moet blijven. Ze moest even naar de huisarts voor iets en heeft het daar ook meteen gevraagd en die zei hetzelfde.
    Ook al is het geen rode hond, 5de ziekte is ook gevaarlijk.
    Ik denk dat ik maar gewoon thuis blijf dit weekend met ze. Ik wil het niet riskeren dat er wat gebeurd met mijn toekomstige nichtje.

10. minniii

minniii Fanatiek lid

16 mei 2011
    1.011
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nee klopt het is gewoon niet goed voor een zwangere dame.

Ik zou toch als ik jou was de huisartsenpost bellen. ik wil je niet bang maken maar mijn is gezegd dat je zonder advies van de ha ook zeker niet langer dan 3 dagen zetpillen mag geven.

Mijn zoontje ad daar in tegen wel heel goed en dronk ook heel goed.
    Hij werd smorgens al wakker met 39 graden. dat is wel een verschil.
    Maar al 5 dagen toch koorts en je merkt het in zijn eten, dan zal ik toch even bellen.
    kijk even wat ze zeggen, miss mag je wel langskomen met hem. ben je gelijk gerust gesteld.
    Hij kan zelf niet aangeven wat hij heeft dus doe het lekker;)

11. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Dat is toch alleen als de zwangere geen antistoffen heeft tegen rubella?

12. minniii

minniii Fanatiek lid

16 mei 2011
    1.011
    0
    0
    Zuid-Holland
    geen idee..

Ik weet wel dat een verloskundige of gynaecoloog zegt dat als je zwanger bent je deze mensen met zo ziekte moet wijken en dat zeggen ze niet voor niks;)

13. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Mijn zoontje had zoiets na vier maanden. Op het consulatatieburo had hij allemaal vlekjes op zn bovenlijf.
    Hij had de avonden daarvoor steeds verhoging en was niet echt ziek.
    Op het buro dachten ze dat het een uiting was van een virus, de naweeen zegmaar of missch de vijfde ziekte

14. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Tijdens mijn zwangerschap kwamen ze erachter dat ik geen anti stoffen tegen rode hond had. Ook al ben ik vroeger ingeënt. De eerste 16 weken moest ik mensen/kinderen meiden die rode hond hadden. Omdat dit idd schadelijk kon zijn voor mijn kindje.

Bij jou zus is ook gecontroleerd of ze anti stoffen heeft. Dit gebeurt aan het begin van de zwangerschap als ze bloed bij je afnemen. Als je niks hoort dan heb je voldoende anti stoffen. Daarbij is ze de 16 weken voorbij. Ik zou me over de rode hond dus niet zo druk maken.

Al is rode hond een ziekte wat in Nederland bijna niet voorkomt. Ik zou dus eerder denken dat het 5de ziekte ofzo is. Ik had persoonlijk langs de doktor gegaan als mijn kindje al 5 dagen hoge koorts heeft en we het weekend ingaan.

15. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Onze dochter had ook altijd rode vlekjes als ze koorts had. Volgens de arts kwam dat door een virusje en kwam dat heel vaak voor bij baby's.

Deel Deze Pagina