Kolonisten van Catan

Discussie in 'De lounge' gestart door HabibiAna, 10 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

heb je kolonisten en barbaren, daar zit namelijk een beschrijving bij hoe je het met 2en kan spelen op een normale manier. Gaat met muntjes.

2. miffy11

miffy11 Niet meer actief

heb kolonisten ook maar een keer gespeeld, vriend is er weg van, en vond het ook super, maar bij ons idd ook het gebrek aan spelletjes-verslaafde vrienden.
    is kolonisten en barbaren een apart spel of een uitbreiding die je moet kopen?
    wil het nl ook zo graag weer eens spelen...

3. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik heb het 6 jaar geleden voor het eerst met mijn ex gespeeld en ik vond het gelijk geweldig!
    Heb mijn huidige vriend er ook verslaafd aan gemaakt:D.
    Vindt het wel leuker om dit te spelen met meer dan 2 mensen. We hebben het spel ook op de pc.

4. tulip

tulip Niet meer actief

het is wel zo'n grote doos als het gewone spel, maar het is idd een uitbreiding. Je hebt het basisspel nodig. Kan ook met zeevaarders gespeeld worden. O ja, het heet trouwens kooplieden en barbaren zie ik net. Je speelt gewoon zoals je normaal zou doen, maar dan moet je muntjes inleveren of krijgen zodat er meer uitdaging in zit. Met ruilen van grondstoffen e.d. blijft het natuurlijk wel zo dat je met z'n tweeen bent.

5. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Die versie hebben we niet helaas. Ik zal er eens naar gaan kijken want nu staat het te verstoffen in de kast. :(

6. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Hier nog een fan, vooral in combinatie met zeevaarders. Als je Colonisten erg leuk blijkt te vinden is Agricola erg aan te raden, wel meer strategisch en minder een geluksfactor.

7. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Ok, dat uitbreiden is dus een must??
    Nou we zyn weer bezig hoor!

8. tulip

tulip Niet meer actief

jep en vooral steden en ridders. Dat is echt de leukste, maar wel het lastigst, je moet met veel dingen rekening houden.

9. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.636
    379
    83
    ..
    Ik vind met z'n 2en het kaartspel ook leuker dan het bordspel..
    Met meerdere is het bordspel met uitbereidingen een super
    leuke avondvulling..:)

Deel Deze Pagina