hallo , onze dochter is nu 6 weken en krijgt gedeeltelijk fles en (afgekolvde) borstvoeding. ze zit momenteel op 6 voedingen per dag. de laatste fles is rond 00.00 uur en dan slaapt ze tot ong. 07.00 uur! Het probleem met die laatste voeding van 00.00 uur is dat we haar echt wakker moeten maken. De vraag is, moeten we van 6 naar 5 voedingen en haar na de voeding van 21.00 uur door laten slapen? Of is het beter om haar wakker te maken voor die 6e voeding? Ze is rond die tijd namelijk echt in ,diepe' slaap.... Tevens vraag ik mij af als ik straks weer ga werken, hoelang ik er over doe om af te bouwen met kolven en hoe ik dit aanpak Bedankt voor de reactie! Groetjes, Lisa
Hallo Lisa, Wannneer je je dochtertje door laat slapen, is de kans groot dat ze veel eerder dan 7 uur wakker wordt voor een voeding. Ze zal dan midden in de nacht een voeding willen. Je kunt haar daarom beter wakker maken voor de laatste voeding. Het afbouwen van borstvoeding kun je het beste zo geleidelijk mogelijk doen. Voor elke voeding moet je minimaal 3 dagen rekenen. De lactatiekundige op dit forum kan je hiermee verder helpen. Groetjes, Petra
ok hartelijk dank voor de reactie! ik kolf 4 x per dag en ik heb sowieso erg weinig melk, als ik 50 cc haal ( beide borsten ) mag ik al blij zijn. Moet ik dan ook nog zoveel tijd nemen om af te bouwen of kan het dan wat sneller? bedankt! groetjes Lisa
Hallo Lisa, Als het kan en je hebt geen last van stuwing dan mag het sneller. Er voldoende tijd voornemen is van belang om stuwing en borstontsteking te voorkomen. Groetjes, Astrid