Wat te doen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Char1983, 27 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hallo,

Mijn zoontje is vandaag precies 11 weken oud,
    En ondanks hij een moeilijke start heeft gehad ( had gelijk na zijn geboorte de rs-virus) gaat het nu heel goed met hem.Hij dronk in het begin amper 10 cc en nu drinkt hij 5 x 160 kv merk extra care voor darmkrampjes,maar hij heeft daarna vaak nog steeds honger en meer mag ik hem niet geven van de huisarts en kinderarts,omdat hij dan al iets meer drinkt dan hij zou mogen voor zijn gewicht (weegt bijna 5 kilo) en omdat hij snel een opgezwollen buikje krijgt als hij meer dan 160 krijgt en last van krampjes heeft.Nu is mijn vraag ik mocht in het begin de voeding normaal en extra care om en om geven dit omdat hij diarree kreeg maar nu is mijn vraag mag dat ook om en om met voeding voor hongerige baby's? Of heeft u een andere tip? Want hij gaat echt huilen dat hij nog honger heeft en word dan erg onrustig.

Alvast bedankt Groetjes Char

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo!
    Eigenlijk zijn al deze voedingen niet op gelijke basis gemaakt. Dat betekent dat als je ze niet kan mengen. Om en om geven is een zwaardere belasting voor de darmen omdat ze elke keer een andere voeding te verwerken krijgen. Ik zou het zo niet aanraden. Misschien kan je nog iets in het drinktempo? De vezel JBP (nutriton) wordt ook wel vaak gebruikt om langzamer te drinken waardoor de verzadiging beter intreedt en langer duurt. Misschien is dit nog een optie? Succes
    groeten Femke

Deel Deze Pagina