Weer aan de borst? Of hopeloos?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Kwabbernoot, 20 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Hoi Annemarie,

Ik heb een vraagje! Heb geloof ik al eerder wat gevraagd over dit onderwerp, maargoed, deze vraag nog niet gesteld.

Situatie:
    Ik kolf 4x per dag, mijn zoontje krijgt dit aangevuld met kunstvoeding(meestal 1 of 2 flesjes). Hij heeft vanaf het begin de borst niet goed gepakt, kon geen goed vacuum aanleggen en houden en ik ben geloof ik niet echt goed begeleidt in de BV anders was het naar mijn idee echt anders gelopen. Maarja, so be it.

Remus is nu 12 weken, heeft de 1e week wel uit de borst gedronken maar daarna niks meer. Het is met 6 weken nog een keer gelukt, toen pakte hij één borst eventjes. Daarna wilde hij echt niet meer. Ik heb het laten rusten want ik wilde ook niet dat hij een aversie kreeg van de borst. Maargoed, nu weer een aantal keer geprobeert en het lijkt wel of hij het niet snapt. Hij begint te lachen maar sabbelt niet eens. Ik heb het een keer met tepelhoedje geprobeert, deze leek hij te pakken maar liet hij los toen er niet direct melk uitkwam(tepelhoedje liet ook los, denk dat hij te klein is).

Is er nog een kans of mogelijkheid om hem aan de borst te krijgen? Of moet ik me neerleggen bij het kolven en het zo laten?

Hij krijgt zijn voedingen nu verdikt ivm verborgen reflux, maar volgens mij kan dit ook als ik hem aan de borst heb? Toch? Gewoon voor en na een voeding geven??

Alvast bedankt! Groetjes, Sophie

2. Annemarie

Annemarie Bekend lid

11 apr 2011
    649
    0
    0
    Heb je al eens een LK mee laten kijken?
    Wat je kan doen is eens lekker relaxed met hem in bad of lekker bloot op bloot in bed liggen en laten snuffelen. Het gebeurt echt veel vaker dat het licht ineens daar is en een kindje de borst palt.
    Je hoeft niet met een tepelhoedje te gaan proberen, wat nog wel eventueel kan is met een CALMA fles gaan voeden (dan moet hij ook een vacuum creëren).

Behandeling reflux kan inderdaad gewoon bij BV: je kan dan een medicatie krijgen (dus niet zozeer verdikken van de voeding)

Deel Deze Pagina