kolven afbouwen

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Nonja, 13 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nonja

Nonja Fanatiek lid

12 nov 2008
    1.695
    20
    38
    Zuid Holland
    Beste,

Ik heb een vraag... mijn zoontje is nu 2 weken en wil vanaf de geboorte niet aan de borst drinken. Wij hebben hem de eerste paar dagen met de vinger gevoed en geprobeerd aan te leggen, helaas zonder succes. Ik heb toen besloten om te gaan kolven en dat met de fles te geven. We mixen moedermelk met flesvoeding. Nu merk ik dat het kolven mij al gaat tegenstaan en ik zou het liefst overgaan op volledige flesvoeding. Hoe kan ik het afbouwen het beste aanpakken? Ik kolf maar drie keer op een dag en heb dan +/- 125 cc moedermelk. Ik hoor graag van je.

groetjes

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Weet je zeker dat je de juiste keuze maakt en er voldoende energie in hebt gestoken?
    Een lactatiekundige kan je misschien nog net wat verder helpen.
    Voor een degelijke productie van moedermelk zul je sowieso veel vaker moeten kolven dan 3 keer op een dag. Maar dan kan je kindje misschien veel meer van deze gezondere voeding binnenkrijgen en daarna wellicht nog de stap maken naar de borst?

Maar als je het zeker weet; kolf alleen als de borsten vol voelen, en kolf ze niet helemaal leeg, alleen soepel.
    Je productie zal snel verder afnemen.

vr gr
    Linda

Deel Deze Pagina