Hoihoi, Na een aantal probleempjes met de BV gaat dat nu eens goed tegenwoordig. Mijn dochtertje krijgt nu 3 voedingen per dag (07:30-13:00-20:00). Op de dagen dat ik vrij ben gaat het super. Alleen op dagen dat ik moet werken weigert ze uit de fles te drinken. Zodra ze hem ziet wordt ze al boos en begint ernaar te slaan. Hij komt niet eens in de buurt van haar mond. Dit is begonnen na onze vakantie in juli. Soms weigerde ze toen, maar een andere dag dronk ze weer wel. Nu weigert ze echter alle flessen. Bij de boterham en avondeten drinkt ze wel een paar slokjes water (uit fles of bekertje), maar na 2 slokken per keer vindt ze het welletjes en begint ze te slaan. In totaal drinkt ze hoogstens 50 cc water/dixap op een dag. Ze heeft eigenlijk de eerste maanden juist heel goed uit de flessen gedronken, daarom vind ik het ook zo vreemd dat het nu ineens niet meer gaat. Rond juni dronk ze tussendoor wel nog een heel flesje water/dixap/thee, maar ook dat wil ze niet meer. Als ik moet werken gaat het altijd om 1 fles die ze mist. Als ik een vroege dienst heb dan voed ik haar 's morgens nog zelf (eerst kolfde ik thuis en kreeg ze dat in een fles bij mijn moeder/man), en dan weigert ze de fles om 13 uur. Als ik een late dienst heb kan ik de 1e en 2e voeding zelf doen en weigert ze de fles van 20 uur. Ze slaapt dan trouwens wel gewoon tot 7 uur door... Ze zit dan ook krap in de vochthoeveelheid die ze binnenkrijgt. Ik denk dat ze uit 2 voedingen bij mij zo'n 300 cc in totaal drinkt, na het avondeten krijgt ze zo'n 100cc yoghurt (gaat niet altijd op) en dan de vocht uit het fruithapje en groentehapje. Das dus best krap. Als ik 2 dagen achter elkaar gewerkt heb zijn haar luiers ook wel wat lichter. De dag later herstelt zich dat wel weer. Ik werk niet vaker dan 2 dagen achter elkaar. In totaal 3 dagen per week. Komt dit vaker voor en wat kunnen we doen om haar wel te laten drinken? Mijn kolfrecht loopt binnenkort af en ik wil eigenlijk naar 2 borstvoedingen toe, maar dan moet ze tussendoor toch ook andere dingen drinken, uit een fles... Advies is dus erg welkom. Alvast bedankt (weer)!
Ja, dit komt vaker voor. sommige baby's zijn zeer hardnekkig en eigenwijs! Wees creatief, bedenk andere opties zoals drinken uit een tuitbeker, gewone beker oid. Het is heel lastig, maar meer dan dat is het niet. Ooit zal ze ook zonder jouw borst haar vocht tot zich nemen vr gr Linda