vraagjes over borstvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door lautje, 22 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lautje

lautje Bekend lid

30 mrt 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag hadden wij de mevrouw van de ggd op bezoek en n.a.v. dat bezoek heb ik een aantal vragen en ik hoop dat jullie mij daarmee kunnen helpen want ik ben erg bang om het fout te doen. Heel raar maar op dit gebied zijn wij super onzeker.
    Ons meisje is nu 2 weken oud.

* zij gaf daar aan dat ik vanaf 4 weken onze kleine meid elke dag een flesje moet geven zodat ze daaraan went. maar er is mij ook vertelt dat als je de fles geeft ze nog regelmatig de borst daarna niet meer willen. Wat kan ik nu het beste doen. De borstvoeding loopt nu heel erg goed en dat wil ik niet te niet doen. Hoe denken jullie hierover?

* onze kleine meid heeft heel veel zuigbehoefte en dan vooral in de nacht nu lossen wij het op door extra te voeden en een vinger, helemaal omdat ze als ze op haar rug ligt te slapen ze haar duim niet kan vinden.soms heeft ze geen zin om te drinken en is ze alleen maar aan het huilen. Nu gaven ze van de ggd aan dat wij dit niet goed doen omdat ze zo afhankelijk is van ons en het niet zelf oplost maar dat wij haar dan beter een speen kunnen geven. Is dit verstandig met het oog op de borstvoeding?

* zij gaven ook aan 1 bost geven tot ze loslaat dan verschonen en dan nog een borst als toetje. De kraamzorg heeft ons meegegeven 10 min 1 kant dan verschonen en dan de andere kant. Wat is nu verstandig?

Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen.

2. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Hoi Lautje,

Wat een hoop verschillende adviezen. Allereerst vind ik het belangrijk dat jij doet wat goed voor jou voelt. Jij bent de moeder en je volgt je hart. Dan doe je het bijna altijd goed.

Oefenen met de fles vanaf 4-6 weken. Mijn ervaring is dat kindjes dan heel goed iets nieuws kunnen leren. Wacht je langer, dan heb je kans dat ze het niet meer gaat leren. Geen angst, ze kan nu heel goed uit de borst drinken en dat zal veelal haar voorkeur blijven.

Zuigbehoefte hoort een baby wat mij betreft aan de borst te bevredigen. Of dat nou een volle of een lege borst is, maak niet uit. Je kunt je baby op haar zij te slapen leggen. Misschien kan ze dan haar duim beter vinden? Ik vind het wel naar dat de mevrouw van de GGD zegt dat je het niet goed doet. Klinkt niet zo aardig he?

Het is goed om de 1e borst leeg te laten drinken (dus niet op de klok kijken, maar naar je kindje/borst). Als je de eerste borst leeg laat drinken krijgt je kindje ook de vettere melk. Als ze dan wil kun je de tweede borst nog aanbieden, maar als ze hem dan niet wil is dat ook prima.

Deel Deze Pagina