Wanneer ochtendvoeding vervangen door boterham?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door bloemetje81, 18 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloemetje81

bloemetje81 Actief lid

13 aug 2010
    151
    0
    16
    Zevenhuizen
    Mijn dochter is nu bijna 10 maanden en ik geef sinds kort nog 3 (borst)voedingen overdag: eentje om 06.30 uur, eentje om 15.00 uur en eentje om 20.00 uur. Voor de rest krijgt zij nog fruit om 11.00, boterham rond 12.30 uur en warm eten om 18.30 uur.

Nu vraag ik me af of en wanneer ik de ochtendvoeding door een boterham moet vervangen? Of kan ik gewoon zo blijven doorgaan? En wanneer is eigenlijk ook geen kunstvoeding meer nodig? Als ik nu met 1 jaar zou stoppen met borstvoeding, moet zij dan toch nog flesvoeding krijgen? Of hoeft ze dan alleen maar vast voedsel?
    Ik heb haar het liefst niet aan de kunstvoeding namelijk....

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

je hoeft de ochtendvoeding nog helemaal niet te vervangen, dat doe je op een moment dat jij en/of zij eraan toe is. Misschien merk je op een gegeven moment dat ze er niet genoeg meer aan heeft, dan kun je naast de voeding ook een halve of hele boterham gaan geven. Vanaf het jaar is geen kunstvoeding meer nodig en mag je je kindje gewone halfvolle melk geven. Maar je kunt natuurlijk ook langer doorgaan met voeden. Het is en blijft waardevol melk die je je kindje nu geeft!

Mirjam

Deel Deze Pagina