Hallo, Mijn dochter is inmiddels 11 maanden en krijgt het volgende te eten/drinken op een dag; 8.00 borstvoeding 11.00 1,5 à 2 stuks fruit 15.00 2 boterhammen/beleg gesopt in halfvolle melk 17.30 warm eten + bakje yoghurt 20.00 200ml kunstvoeding met wat rijstebloem. Na lang proberen eet ze nu goed, maar daardoor drinkt ze wel minder. Ik ben begonnen om haar niet direct na de maaltijd, maar voor haar slaapjes bv aan te bieden. Meestal drinkt ze dan een paar flinke slokken, maar dat was het dan ook wel. Ze groeit goed, maar ik twijfel of ze echt geen vocht te kort heeft. De vuistregel is 500ml per dag maar ik weet niet of ze daar zelfs maar in de buurt zit?! (Dochter gaat zo'n 1,5 uur na elke voeding nog terug naar bed en slaapt dan tot de volgende voeding. 's Nachts slaapt ze bijna altijd door)
Hoi, Het is mij niet geheel duidelijk wanneer je dochter nog BV krijgt. Krijgt ze ook iets van water of rosevicee tussendoor? De half volle melk en de yoghurt die je geeft tellen ook mee. Hoeveel melk en yoghurt geef je? Hoeveel plasluiers heeft je dochter? En is de urine donker of licht? Als ze 6 plasluiers per dag heeft en die is licht geel van kleur dan is het goed. Als ik zo kijk denk ik dat je wel goed zit hoor. 200ml KV, 100ml yoghurt?, 50 ml melk? is al 350 ml. je dochter drinkt die 150 ml BV denk ik wel in de ochtend. Groetjes Saskia