Ik kolfde 4x per dag 100 a 150ml uit alle twee de borsten te samen. Heb een dubbele elektrische kolf, dus kolfde dan 10 a 15 minuten. Daarna waren m'n borsten altijd soepel. Kolfde alleen overdag hoor, dus niet snachts. Nu wil ik het kolven (snel) afbouwen, de melk productie moet stoppen. Ben nu sinds 17 augustus bezig met kolven, dus een goeie 2 weken. Ben nu in 1x overgestapt naar 2x per dag kolven en dan ook 15 minuten. Heb dan meestal 100ml te samen. Alleen blijf ik harde plekken in m'n borsten houden. Ze worden niet soepel er van. Wat is jullie advies?? Die harde plekken zijn niet aangenaam...
Hoi, Hoe is het nu? Wanneer je heel snel gaat minderen, heeft je lichaam tijd nodig om hier op aan te passen. Opletten dat het soepel is is het belangrijkste, Daar waar de harde plekken zaten kan het best lang gevoelig blijven, maar als de borst verder soepel is is het oke. Willen de plekken niet weg, dan kun je voor het kolven een keer een warmtecompres toepassen (echt 10 min. de borst doorwarmen) voor goede doorstroom. Na het voeden kun je koelen, zodat de melkkanaaltjes weer samentrekken. Je kunt ook trilling toepassen. Een elektrische tandenborstel bijvoorbeeld. En dan kolven. Je kunt het afbouwen ondersteunen met thee of voedingssupplementen, salie thee bijvoorbeeld, drink dan 2-3 kopjes verdeeld over de dag. Of vraag bij de natuurdrogist naar phytolacca D6, dit remt de productie. Veel succes en geniet van je kleintje!