wat doe ik met de overige melk?

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Iris86, Sep 1, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

Apr 21, 2014
    2,083
    295
    83
    Emmeloord
    Hallo Heidi,
    Ik ben moeder van een tweeling, geboren bij 28 weken zwangerschap. Ze liggen nog op de nicu te wachten voor een bedje op de hc. Ze doen het prima. Ik kolf fulltime, 6 a 7 keer per dag. Daarbij kolf ik bijna een liter melk. De meiden krijgen echter samen nog maar 500 ml per dag. Ik heb dus een enorm overschot inmiddels, die vriezer ligt vol met flessen melk. Doneren mag ik blijkbaar niet omdat ik zelf in het verleden een bloedtransfusie heb gehad. Maar mijn vriezer ligt vol, en die in het ziekenhuis ook. Wat moet ik met al die melk? Weggooien doet de tranen in mijn ogen springen...
    Minderen lijkt me ook niet echt een optie. Ik heb hard moeten werken voor deze hoeveelheid, en die hebben de meiden later ook wel nodig.
    Heb jij nog een idee voor me??
    gr Iris

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Vraag op marktplaats of via een netwerk op Facebook of zo of je een vriezer kunt lenen. (of schaf er een aan) Zoals je zegt: die melk gaan ze nog gebruiken en om weg te gooien of productie te minderen is geen optie! Het is vloeibaar goud!
    Zo te horen ben je hartstikke goed bezig! Fijn om te horen, geniet van je meiden!

Share This Page