Kolven tijdens zwangerschap?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door ukkie1985, 18 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Hoi,

Ik ben momenteel ruim 9 weken zwanger en heb vanaf dag 1 ontzettend pijnlijke borsten :( Dit herken ik totaal niet van mijn vorige zwangerschap, heb toen tijdens de zwangerschap niets gevoeld en ook na de bevalling geen stuwing of iets dergelijks gehad.
    Wel een jaar bv gegeven dus ze "doen het wel" :D
    Ik weet het altijd aan dat ik enorme borsten had (cup E) en dat die van zichzelf gewoon soepel genoeg waren en daardoor nooit hard werden als ze te vol waren. Ik kon tijdens een avondje weg ook makkelijk zonder te kolven, maar deed dit altijd wel om productiedip te voorkomen.

Maar nu heb ik dus wel enorm last van mijn borsten. Blauwe dikke aders zitten overal en ik kan er niet aankomen of op liggen.
    Is het een idee om straks verder in de zwangerschap de druk eraf te kolven? Of verlies ik daarmee het gezondste stukje colostrum..
    Indien je wel mag kolven zou ik deze melk wel aan mijn dochter willen geven aangezien zij nog steeds geen koemelk lust.

2. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Misschien is dit topic even ontschoten :)

3. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hmmm. je borsten reageren op je nieuwe zwangerschap inderdaad. En omdat je nog zo 'vers' in je nieuwe zwangerschap zit zou ik er nog niet te veel actief aan doen. Je hebt namelijk nogal wat weekjes te gaan :)
    Zorg voor een prettige en goed zittende beha, kijk bijvoorbeeld eens op Sexy zwangerschapslingerie en voedingsbeha's - Rondom Eva Aanrader!
    Of haal wollen zoogcompressen in huis. Veel mensen denken bij wollen zoogcompressen aan prikkend en kriebelend en stug, maar ze zijn echt heel zacht en comfortabel en aangenaam. (zeker in deze seizoenswisselingen) Ik zou ze liefst zelf nog indoen :)
    de 'wolletjes' (zoals ik ze altijd noem) van Lanacare zijn heel fijn! Even googelen. Echt fijn!

Geniet van je zwangerschap!

4. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Hoi Heidi,

Bedankt voor je reactie!
    Het is (nog) niet zo dat ze momenteel lekken, dus dan hebben de kompressen geen nut toch?

Ik heb inmiddels weer zwangerschapsbh's aan, die zitten inderdaad een stuk fijner dan gewone BH's. Beugels kan ik momenteel slecht verdragen.

5. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Je kunt de borstcompressen ook gebruiken omdat ze zo zacht voelen en de tepels zeg maar beschermen van schuren langs kleding, op die manier bedoelde ik het.

Groetjes,
    Heidi

Deel Deze Pagina