Beste lactadie deskundige Als kersverse mama heb ik een paar vraagjes. Ik woon in het buitenland en kan zover ik weet nergens anders terecht dus fijn dat dat hier wel kan. 1. Ik ben maandag bevallen middels een keizersnede . Mijn melk productie is inmiddels goed opgang maar mijn tepels kunnen het zogen niet meer aan. Mijn dochtertje is een onrustige drinker die moeilijk aanhapt. Haar mondje gaat niet ver open dus het aanleggen is al Een probleem opzich. Hoe kan ik dat oplossen? ( het aanleggen) 2. Nu vanwege de pijn en de stuwing ben ik begonnen met afkolven en fles geven . Ik heb flessen van difrax ( S vorm) en Avent. Klopt het dat tepel/speen verwarring voorkomen kan worden door de difrax fles te gebruiken? Ik wil namelijk z 's m weer normaal voeden en ik ben bang dat ze straks alleen maar de fles neemt. 3. Mijn dochter drinkt maar 50 cc per keer. Als ik meer opdring spuugt ze het uit. Ze drinkt ongeveer 6 x per etmaal is dat genoeg? Alvast bedankt !
Beste Maysa, -super dat je productie zo goed op gang is: goed aanleggen kan je online bekijken: Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding maar zeker ook Breastfeeding Inc. The World's Breastfeeding Resource - tepel/speen verwarring kan je niet helemaal voorkomen. Ik ben zelf een erge voorstander van de CALMA fles maar het gaat met name om dat de melk niet te makkelijk stroomt: difrax is hierin prima. Laat verder de speen ook echt aanhappen (niet in de mond proppen) -Je kindje is nu 5 dagen oud: drinkt dan 7-8x 50 ml per dag, dit bouwt zich met 10cc per dag op tot ongeveer 90-100 cc per voeding 7-8x dd. Prima dus alleen nog een keer vaker. Overdag a 3-3 1/2 uur in de nacht in principe max 4-6 uur tussen de voeding. Dit alles tenzij zij zich eerder meldt. Je bent nu dus thuis begrijp ik: heb je wel hulp? In welk land woon je? In de meeste landen zijn er LK.