Bij hoeveel weken voelde jullie je kindje?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Loraintje, 15 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loraintje

    Loraintje Actief lid

    23 apr 2017
    364
    96
    28
    Vrouw
    hey meiden,

    Ben echt zo benieuwd na hoeveel weken jullie meiden hun kleine voelde..

    Ik ben echt dol enthousiast en kan niet wachten haha.
    Ik ben 17+3 en ik dacht gister iets te voelen wat leek op een soort luchtbel die knapte. Heb het maar 2 keer gevoelt.
    Ben me er van bewust dat het ook me darmen kunnen zijn maar ik hou mezelf graag voor dat ik ons lieve zoontje voelde :roflmao:. Vertellll wanneer voelde jullie de kleine en hoe voelde het?
     
  2. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Deze zwangerschap met bijna 14 weken dat ik voor het eerst wat voelde waarvan ik zeker wist dat het m'n darmen niet waren. Echt een gekriebel.
    Bij m'n vorige zwangerschap was ik daar niet zo bewust van, dus voelde ik het pas toen hij echt trapjes begon te geven, weet alleen niet meer wanneer.
     
    Loraintje vindt dit leuk.
  3. Niqi86

    Niqi86 Bekend lid

    24 aug 2014
    663
    291
    63
    Bij de eerste voelde ik hem ivm voorliggende placenta met 21 weken. Heb hem nooit veel gevoeld. Maar de eerste tekenen waren gekietel en plopjes.

    Nu de tweede voel ik al vanaf 15 weken. Inderdaad weer plopjes. Vanaf 18 weken voel ik hem elke dag. De schopjes worden steeds duidelijker.

    Het eerste gevoel vond ik net een vlinder die je aan de binnenkant van je buik aan het kietelen is.

    Leuk en bijzonder hè!!
     
    Loraintje vindt dit leuk.
  4. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.623
    3.002
    113
    Vrouw
    1 dag voor de 12 weken echo voelde ik 'm voor het eerst. Dacht dat dit onmogelijk was, maar na een aantal weken wist ik zeker dat het ons kleintje is.
    (Het duurde even voordat ik het zeker wist, maar z'n gevoel is uniek)

    Sinds 17 weken voel ik hem elke dag!
    Hij reageert ook heel erg op mijn hand, hoef 'm maar op mijn buik te leggen en hij komt er naar toe.
     
  5. Loraintje

    Loraintje Actief lid

    23 apr 2017
    364
    96
    28
    Vrouw

    Woow wat vroeg! Hoe voelde het?
    Wat een appart gevoel moet dat zijn!
    Ik heb ook echt t idee dat het ons kleintje was wat ik gister voelde maar ik herken het gevoel niet omdat het mijn eerste zwangerschap is. Ik zal dus moeten afwachten haha
     
  6. Solidgold

    Solidgold Actief lid

    13 jul 2017
    142
    103
    43
    Vrouw
    ik met 15 weken! Het voelde als een soort veegje, alsof iemand met zn vinger langs mn buik streek maar dan aan de binnenkant :D
     
    Loraintje vindt dit leuk.
  7. Lysta

    Lysta Bekend lid

    4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    Bij mijn dochtertje voelde ik haar waarschijnlijk voor de 20 weken, maar pas toen ik haar zag bewegen met de 20 weken echo en het ook voelde durfde ik het pas zeker te zeggen (ik gooide het heel vaak op mijn darmen). Inmiddels voel ik deze al een 2 weken. Het is nog heel makkelijk om te missen, echt nog een vaag gekriebel, maar ik herken het gevoel nu beter.
     
    Loraintje vindt dit leuk.
  8. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    De eerste met 17 weken, de tweede met 14 weken en deze zwangerschap al met 10 weken. Ik dacht eerst dat dat nog niet kon maar heb het nagevraagd bij de vk en die zei dat het wel kon omdat ik het herken van de vorige zwangerschappen.
    Ik voel haar ook elke dag sinds 18 weken.
     
    Loraintje vindt dit leuk.
  9. Petra82

    Petra82 Fanatiek lid

    10 jul 2008
    1.600
    1.315
    113
    Westland
    De eerste met 17 weken, deze Ivm voorliggende placenta pas met 19 weken. Maar die tijd is ondertussen wel goed gemaakt.... Ondanks mijn overgewicht zie je aan de buitenkant de schoppen al heel goed
     
    Loraintje en SMJD vinden dit leuk.
  10. SMJD

    SMJD Fanatiek lid

    17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Bij beiden getwijfeld rond 14 weken maar waarvan ik zeker ben dat het echt de baby was:
    1e in de 18e week (placenta achter)
    2e in de 20e week (placenta voor)
     
    Loraintje vindt dit leuk.
  11. Jairy0811

    Jairy0811 Fanatiek lid

    19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Ik voelde de kleine man nu voor het eerst al rond 11 weken, maar dat waren echt de eerste lichte kriebeltjes en borreltjes. Vanaf 14-15 weken werd het steeds duidelijker en inmiddels schopt en draait hij er lekker op los. Ik voel hem nu ook dagelijks, de ene dag kan wel iets minder zijn dan de ander, en wanneer hij wakker is reageert hij ook op mijn porretjes door lekker terug te schoppen. :D
    Mijn placenta ligt dit keer voor, maar wel laag.
     
    Loraintje vindt dit leuk.
  12. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    19+1 En die dag heeft mijn man het ook kunnen voelen al. Met placenta die onder/voor lag en achteraf voelde ik de plopjes al 1,5 week. met BMI 30
     
    Loraintje vindt dit leuk.
  13. Toverbal

    Toverbal Fanatiek lid

    9 mei 2012
    2.692
    900
    113
    Het eerste duidelijke schopje met 19.6 net na de 20 weken echo. Daar nog besproken dat ik m niet voelde en diezelfde middag voelde ik hem duidelijk schoppen.
    Daarvoor voelde ik wel een soort golven in mn buik. Volgens de vk was dat ook de baby.
     
  14. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Met 11 weken heel zacht gekriebel.
    Van de week weer gevoeld.
     
    Loraintje vindt dit leuk.
  15. Boedah

    Boedah Niet meer actief

    In de 16e week, terwijl mijn placenta laag/voor ligt.

    Ondertussen voel ik het elke dag, meerdere keren.

    Heerlijk!
     
  16. Loraintje

    Loraintje Actief lid

    23 apr 2017
    364
    96
    28
    Vrouw
    Zou het kunnen dat ik mn kindje ook al voel van buiten? Ik denk soms dat ik t voel maar ik herken t nier haha
    Ik heb namelijk soms last van zo een vervelend trekkend spiertje. De ene keer in mn arm, de andere keer in mn been maar soms ook in mn buik dus ik weet t niet
     
  17. Irisje24

    Irisje24 Bekend lid

    18 apr 2017
    763
    298
    63
    Volgens mij rond 16-18 weken, weet het niet precies, heb een tijdje gedacht dat het mijn darmen waren namelijk. Kan het nu wel echt duidelijk voelen. Ik voel het zelf nog niet aan de buitenkant.
     
  18. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.136
    1.058
    113
    Bij eerste rond 20 wkn. Een soort gek gekriebel en zacht gepor van binnen.

    Bij de tweede met 13 wkn, bij de derde met 10 wkn.

    Maar ik moet bekennen dat ik sindsdien ook met enige regelmaat een zelfde soort gekriebel in mijn buik voel terwijl ik weet dat ik niet zwanger ben. Dus van mijn darmen. :rolleyes:
    Ik vermoed dat de boel van binnen een beetje opgerekt en uitgelubberd is dat er niet veel voor nodig is om het in beweging te brengen (wat ik dan kan voelen) :p.
     
  19. Smurfje1

    Smurfje1 Actief lid

    2 mrt 2017
    172
    47
    28
    Ik voel nu al een dag of 3 af en toe wat gekriebel in mijn buik dat ik niet direct herken van iets anders.
    Zou dit het kindje kunnen zijn? (eerste kindje)
     
  20. Bailief

    Bailief Niet meer actief

    Bij de eerste met 17 weken.
    Bij deze heb ik een paar dagen geleden een lichte kriebel gehad waarbij ik gelijk dacht: dat herken ik van mijn dochter! Maar omdat ik nog maar 13 weken ben dacht ik dat het vast tussen mijn oren zat. En nu lees ik dat het toch best zou kunnen :)
     

Deel Deze Pagina