Help!! Borstontsteking en verstopte melk kanaaltjes

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Popidepi, 28 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Popidepi

Popidepi Bekend lid

25 sep 2017
    672
    791
    93
    Hoi allemaal,

Sinds.... donderdag op vrijdag nacht heb ik een borstontsteking.
    Ik kolfde fulltime maar dit ben ik aan het afbouwen en dit ging best goed, totdat ik er teveel tijd tussen liet en dus met 6x dubbel D ging slapen en om 4u snachts wakker werd met behoorlijke pijn.
    Uurtje later had ik al koorts.

Uiteindelijk ben ik gistermiddag naar de huisartsenpost geweest en heb ik antibiotica gekregen en het advies door te blijven kolven.

Dit doe ik dus en ik masseer (auw!!!!) mijn borsten ook met warmte maar als ik kolf dan komt alleen de nieuwe voormelk eruit en wat daarboven in de verstopte melk kanaaltjes zit komt er niet uit, wat ik ook doe.
    Vind het nu echt heel vervelend en pijnlijk worden en de koorts zakt ook nog niet. Vanochtend weer 39.3.

Wat kan ik nog meer doen? Ik word er echt helemaal gek van. Soms dan kolf ik wel 30 minuten maar het haalt niets uit de harde/warme plekken worden niet minder:(

Heeft iemand dé gouden tip?

O en nog een vraag... stel het komt er dus helemaal niet meer uit en de antibioca doet zijn werk.. neemt mijn lichaam op den duur dan de melk op? Of moet ik dit er echt zelf uit proberen te krijgen?

Alvast bedankt!!

2. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.697
    4.306
    113
    noord holland
    Wat vervelend voor je :(.
    Uiteindelijk zal de melk wel opgenomen worden in je lichaam en combinatie met de AB. Maar je hoopt toch eigenlijk het zo te doen. Is het de bedoeling ook dat het helemaal stopt, omdat je aan het afbouwen was? Of wilde je ergens op een aantal keer blijven 'hangen' ? Op hoeveel keer kolven zat je inmiddels?
    Ik heb ook fulltime gekolft en het afbouwen heel rustig gedaan en gelukkig zonder problemen, want daar was ik toen ook wel een beetje bang voor maar het ging gelukkig goed. Je kunt je er echt beroerd door voelen hè? Heb het bij de oudste aan het eind van de kraamweek gehad.
    Ik kolfde oorspronkelijk 7 keer (1 keer snachts). Vrij vlot 6 keer (om de 3 uur), dat een tijd volgehouden. Toen om de 4 uur en dat een week gedaan, toen om de 5 uur (4 keer) en dat een week gedaan, toen naar 3 keer (smorgens, smiddags en s avonds) weer een week volgehouden. Toen na 2 keer per dag en dat een week. Toen naar 1 keer. Ik wilde toen om de dag doen maar dat was na de 2e keer niet meer nodig.
    Bij een b.o. is masseren, warmte en kolven uiteindelijk als enige wat je kunt doen om de verstopping op te lossen, naast de AB. Zouden gekneusde koolbladeren die bij stuwing ook werken evt nog helpen? Evt vooral tegen de pijn?

3. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Heb je al geprobeerd onder een warme douche met je hand de harde plekken er goed uit te masseren? Draaiend duwen richting de tepel. Ik heb echt flink moeten ‘kneden’ toen ik een bo had. Meerdere keren per dag....

zonnetje2015 vindt dit leuk.
  4. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.024
    3.257
    113
    Eerst goed warm douchen en de douche ook echt op je borst richten, daarna kolven en met de achterkant van een elektrische tandenborstel ( of iets anders trillends ;)) de plek maseren.
    Doet even pijn, maar werkt als een tierelier.

zonnetje2015 vindt dit leuk.
  5. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Idd in de hete douche masseren.
    Drinkt je kindje helemaal niet aan de borst? Anders eerst aan de pijnlijke borst aanleggen en na kolven.

Anders douchen, masseren en meteen ( of onder de douche) kolven.

6. Roty

Roty Actief lid

22 apr 2015
    449
    74
    28
    Kijk ook even of er misschien een velletje over de tepel uitgang zit. Zo ja, dan moet je deze eraf halen met een steriele naald. (Eraf wippen een maar)

Maar ik hoop dat het al een stuk beter is

Deel Deze Pagina