Hallo Karin, Mijn zoontje Sam is 21 oktober geboren dmv een vacuümverlossing. Hij is na de geboorte een aantal dagen hier niet lekker van geweest en wilde de borst dan ook niet pakken. Ook had hij te maken met zuigverwarring: hij hield zn tongetje achter in zn mond ipv naar voren. Dmv vingervoeding zijn wij de eerste dagen doorgekomen. Daarna zijn we overgestapt op voeden met tepelhoedjes en hiermee drinkt hij heel goed. Nu zou ik echter wel graag zonder deze tepelhoedjes borstvoeding willen geven en om dit te proberen bied ik mn borst tijdens het voeden dagelijks aan zonder tepelhoedje. Helaas zonder resultaat. Het enige wat hij doet is een beetje aan mn tepel sabbelen en zuigen op t puntje (au!). Wat zou jij me adviseren om hem toch aan de borst zonder tepelhoedje te kunnen laten drinken? Elke keer een stukje van het tepelhoedje afknippen? Hij drinkt de ene keer ook langer dan de andere keer. De ene keer 10 minuten, de andere keer 20. Ik neem aan dat dit niets is om me ongerust over te maken? Groetjes, Moosje
het vaak lastig om een kind het tepelhoedje af te leren. Je kunt echter een paar dingen proberen: - probeer het kind gewoon wanneer het wakker wordt meteen aan de borst te leggen. - laat het kind heel even zuigen aan de borst. wanneer de melk is toegescoten kun je hem los halen en meteen opnieuw aan proberen te leggen zonder tepelhoedje. - ook kun je inderdaad telkens een klein randje van het tepelhoedje afknippen tot er niets meer over is. ( dit gaat niet bij een silicone tepelhoedje omdat hier scherpe randen aan komen). - probeer zoveel mogelijk je kind gewoon op je blote huid te leggen en laat het zelf maar zoeken. verder vraagt het heel veel geduld. de tijd dat het kind kan inderdaad per voeding wisselen. dit is heel normaal.